Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Στεφάνου Γεωργία
dc.contributor.authorΜπαλμπαγάδη, Ιωάννα
dc.date.accessioned2016-10-14T10:59:02Z
dc.date.available2016-10-14T10:59:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other591 ΜΠΑ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/398
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη διερεύνηση α) των συναισθημάτων των παιδιών για την από τους ίδιους αντιλαμβανόμενη ποιότητα της φιλίας τους με τον καλύτερο τους φίλο, β) την αισιοδοξία και ελπίδα των παιδιών και γ) τη σχέση αυτών των συναισθημάτων με την ελπίδα και την αισιοδοξία. Στην έρευνα συμμετείχαν 49 παιδιά νηπιαγωγείου από ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης. Η έρευνα διεξήχθη στο τέλος του σχολικού έτους, έτσι ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για τη διαμόρφωση φιλικών σχέσεων μεταξύ των συμμαθητών. Οι συμμετέχοντες, πρώτα, ανέφεραν το όνομα του καλύτερού τους φίλου, το οποίο καταγράφηκε και έπειτα, εστιάζοντας στον καλύτερό τους φίλο, εξέφρασαν τα συναισθήματα τους για αυτόν, εκτίμησαν την ποιότητα της φιλίας τους, και, τέλος, συμπλήρωσαν τις κλίμακες της ελπίδας και της αισιοδοξίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα νήπια, ως επι το πλείστον, απολαμβάνουν ικανοποιητικές φιλικές σχέσεις ενώ, μικρότερο ποσοσοστό αυτών έχει μη ικανοποιητικές φιλικές σχέσεις. Ακόμη βρέθηκε ότι τα παιδιά ήταν σε μεγάλο ποσοστό μετρίως έως υψηλά αισιόδοξα και είχαν ελπιδοφόρα σκέψη. Τέλος, βρέθηκε θετική συσχέτιση μεταξύ ελπίδας και αισιοδοξίας και συναισθημάτων. Τα αποτελέσματα συζητιώνται όσο αφορά την πρακτική εφαρμογή τους και τη μελλοντική έρευνα. This study aimed to investigate a) children’s emotions for their perceived quality of their friendship with their best friend, b) children’s optimism and hope and c) the association of these emotions with hope and optimism. Fourty nine children of a Thessaloniki private kindergarden participate into this research. Data were collected at the end of school year in order to be enough time for the children to develop friendships. The participants first mentioned their best friends name and wrote it down, second the children expressed their emotions about their best friend. They appreciated the quality of their friendship and in the end they filled the scale of hope and optimism. The results that came up from the investigation showed that the majority of the children enjoyed satisfactory friendship with their best friend, while only few of these not had satisfactory friendship. Furthermore the investigation showed that a moderate to high percentage of children had an optimistic and hopeful thought. Finally came up that exist a positive relation between optimism, hope and emotions. The results of the investigation are discussed about practice and a following research.el_GR
dc.format.extent81 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΕαυτός (Ψυχολογία)el_GR
dc.subjectΦιλίαel_GR
dc.subjectΠαιδική ηλικίαel_GR
dc.subjectSelf (Psychology)el_GR
dc.subjectFriendshipel_GR
dc.subjectChildhoodel_GR
dc.titleΘετικοί παράγοντες του εαυτού και φιλία στην παιδική ηλικίαel_GR
dc.typeΠτυχιακή διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record