Γλωσσοϋφολογική επεξεργασία των διαφημιστικών μηνυμάτων
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τη γλωσσοϋφολογική επεξεργασία των διαφημιστικών μηνυμάτων. Ειδικότερα, παρουσιάζονται διάφορα σχήματα που χρησιμοποιούνται στα διαφημιστικά κείμενα, ενώ παραθέτονται τα αντίστοιχα παραδείγματα ώστε να γίνει καλύτερη η κατανόησή τους.
Η διαφήμιση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του marketing και επιτελεί πολλούς σκοπούς, βραχυπρόθεσμους όπως η ενημέρωση για την ύπαρξη ενός προϊόντος και μακροπρόθεσμους όπως η εδραίωση και η ενίσχυση της εικόνας ενός προϊόντος ή μιας μάρκας (brand). Η τηλεοπτική διαφήμιση, συγκεκριμένα, εκμεταλλευόμενη το συνδυασμό ήχου και εικόνας έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί πολλά στοιχεία ώστε να πετύχει τη μεταφορά του μηνύματος. Οι διαφημιστές, στην προσπάθειά τους να πείσουν τον καταναλωτή, δεν χρησιμοποιούν μόνο την εικόνα αλλά και το κείμενο, τα συνθήματα, τα λογοπαίγνια, τα σχήματα λόγου, τις αμφισημίες, τις ομοιοκαταληξίες, τις παρηχήσεις και άλλους τύπους επανάληψης. Και όλα αυτά με απώτερο σκοπό να προσελκύσουν την προσοχή και να διεγείρουν τα συναισθήματα. Επίσης, τα διαφημιστικά κείμενα είναι ιδιαζόντως επικοινωνιακά και δίνουν έμφαση στην έκφραση. Για να το πετύχουν μάλιστα αυτό χρησιμοποιούν ρητορικά σχήματα και διάφορες αλλαγές σε επίπεδο γραμματικής δομής. Ιδιαίτερα, στα διαφημιστικά κείμενα χρησιμοποιείται η διπλή γλώσσα, οι λέξεις νυφίτσες, η καταστασιακότητα, διάφορες ονοματικές και ρηματικές δομές, η διακειμενικότητα, η μεταφορά, η μετωνυμία, η επαναφορά, η παράφραση, ο παραλληλισμός και ο λογοτεχνισμός.The present study comprises a literature review regarding the language’s semiotics analysis of the advertising messages. Particularly, an attempt has been conducted to present different language combinations that are utilised in advertising texts, including their respective examples for better comprehension.
Advertising comprises a substantial part of marketing and is related to the accomplishment of both short- and long-term objectives, such as the notification of a new product(s) in the market or the establishment and further enhancement of an existing product(s) and/or brand-name(s). The media (TV) advertising in particular has the capacity to combine several audio and visual elements in the process of delivering this message.
Advertisement professionals utilise a variety of sources in their attempt to attract and persuade consumers, including the visual and text, puns, language figures, ambiguities, verses, alliterations and other means of repetition. The ultimate purpose of all these approaches is the attraction of consumer's attention, as well as the invoke of their inner feelings. Moreover, advertising texts are focusing mainly in communication, with particular emphasis in expression. To achieve this, they are comprised of rhetoric expressions, as well as other combinations relevant to the grammatical context. More precisely, advertising texts contain double-language, weasal words, multiple noun-verb combinations, the intertextuality, the transition, the metonymy, the readjustment, the paraphrase, the parallelism and the literalism.