Show simple item record

dc.contributor.authorΜητράκος, Βασίλειος
dc.date.accessioned2023-08-25T11:30:24Z
dc.date.available2023-08-25T11:30:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4029
dc.description.abstractΟι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) έχουν μεγάλη σημασία για όλες τις εθνικές οικονομίες παγκοσμίως. Τα στοιχεία δείχνουν ήδη ότι οι ΜΜΕ είναι κρίσιμες σε βασικούς οικονομικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής του εισοδήματος, της απορρόφησης εργατικού δυναμικού και της άμβλυνσης της φτώχειας. Ως αποτέλεσμα, οι ΜΜΕ βρίσκονται όλο και περισσότερο στο επίκεντρο πολιτικών και στρατηγικών που στοχεύουν στην επίτευξη στόχων βιώσιμης ανάπτυξης τόσο στις αναπτυσσόμενες όσο και στις αναπτυγμένες χώρες, ανεξάρτητα από τυχόν προϋπάρχουσες διαφορές στα υποκείμενα οικονομικά συστήματα τους. Ωστόσο, παρά τις εκτεταμένες εξελίξεις τις τελευταίες δεκαετίες, η αδυναμία πρόσβασης στη χρηματοδότηση παραμένει ένα μειονέκτημα για την ανάπτυξη των ΜΜΕ. Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι να αντιμετωπίσει αυτή την ανεπάρκεια και να βελτιώσει την γνώση σχετικά με τους παράγοντες που διευκολύνουν ή μειώνουν την πρόσβαση των ΜΜΕ στην τραπεζική χρηματοδότηση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η έρευνα παρέχει μια σύνθεση της τρέχουσας κατάστασης των γνώσεων σχετικά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τη συμβολή τους στην οικονομική και κοινωνική ευημερία. Περιγράφει τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των ΜΜΕ και τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σε μια παγκοσμιοποιημένη και ψηφιακή οικονομία. Προσδιορίζει επίσης τομείς όπου υπάρχουν κενά γνώσης ή δεδομένων και όπου απαιτείται περισσότερη ανάλυση στην ανάπτυξη, χωρίς αποκλεισμούς σε διαφορετικά οικονομικά και κοινωνικά πλαίσια. Οι περισσότερες οικονομίες σήμερα αρχίζουν να βασίζονται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τους για να τονώσουν την οικονομία και να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση ζητημάτων ανεργίας. Ωστόσο, παρόλο που αυτό μπορεί να συμβαίνει, οι περισσότερες οικονομίες εξακολουθούν να μην παρέχουν αρκετή χρηματοδότηση στις ΜΜΕ. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα αναλύοντας τις ιδιαιτερότητες τους, τις μεθόδους χρηματοδότησης τους διαχρονικά, το υπάρχον πλαίσιο χρηματοδότησης από τις τράπεζες και των εργαλείων που δύναται να αξιοποιηθούν. Στην ίδια γραμμή αναλύονται χρηματοδοτικά μοντέλα μικρομεσαίων επιχειρήσεων και προτάσσονται βελτιώσεις των όρων χρηματοδότησης τους. Τα ευρήματα έχουν σημαντικές συνέπειες για τη χάραξη πολιτικής και τον οικονομικό σχεδιασμό στην Ελλάδα, όπου η μετάβαση προς μια οικονομία πιο προσανατολισμένη στην αγορά λαμβάνει έδαφος σε μια θέση στην οποία οι ΜΜΕ έχουν να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο. Τέλος, τα ευρήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε θετικές οικονομικές αλλαγές παρέχοντας στις ΜΜΕ ένα πρόγραμμα εγγύησης δανείων, με μια κρατική επιχορήγηση που εξαλείφει την ανάγκη για περιορισμό των πιστώσεων.en_US
dc.description.sponsorshipΕπιβλέπων Καθηγητής: Σπινθηρόπουλος Κωνσταντίνοςen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΜητράκος, Βασίλειοςen_US
dc.subjectΜικρομεσαίες επιχειρήσεις, χρηματοδότηση επιχειρήσεων, τραπεζική πίστωσηen_US
dc.subjectSmall and medium enterprises, business financing, bank crediten_US
dc.titleΧρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων: Η θέση της Ελλάδας σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρεςen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record