Χρηματοοικονομική ανάλυση σουπερμάρκετ 2017 - 2020
Abstract
Οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα παρουσιάζουν μια αναπτυξιακή δυναμική τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του κλάδου είναι η έντονη κινητικότητα μεταξύ των εταιρειών, με τη μορφή των συγχωνεύσεων, των εξαγορών καθώς και με τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η δυναμική αυτή ενισχύεται από τον ανταγωνισμό που χρόνο με το χρόνο γίνεται εντονότερος αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να αναζητούν στρατηγικές επιβίωσης και ανάπτυξης. Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να πραγματοποιήσει τη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου των σούπερ μάρκετ και συγκεκριμένα εξετάζονται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Μασούτης, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος. Για την καλύτερη ανάλυση του θέματος και την διεξαγωγή ορθότερων αποτελεσμάτων αναπτύχθηκαν τέσσερα κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται λόγος για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ γενικά, ενώ στο δεύτερο παρουσιάζεται η θεωρία όλων των αριθμοδεικτών που θα αναλυθούν στη συνέχεια. Επιπρόσθετα, στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται γενικά στοιχεία για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Mr Grand Μασούτης, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος και τέλος στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται η
χρηματοοικονομική ανάλυση των εταιρειών αυτών με τον υπολογισμό των αριθμοδεικτών ρευστότητας, δραστηριότητας, αποδοτικότητας και βιωσιμότητας για τα οικονομικά έτη 2017-2020. Τα απαραίτητα οικονομικά στοιχεία που χρειάστηκαν για τον
υπολογισμό των αριθμοδεικτών αντλήθηκαν από τους αντίστοιχους ισολογισμούς των εταιρειών.