Διερευνώντας της Τοπική Ιστορία μέσα από τα μάτια των παιδιών του σήμερα: Μια πρόταση για την εκπαίδευση τουτ ενεργού παγκόσμιου πολίτη
Abstract
Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μια διδακτική πρόταση, ένα project, που μπορεί να εφαρμοστεί στις δυο μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Αναφέρεται στην διερεύνηση της Τοπικής Ιστορίας της Κάτω Τούμπας και στόχο έχει όχι μόνο να την κάνει γνωστή στους μαθητές μέσα από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές αλλά μέσα από την ανακάλυψή της οι μαθητές να υιοθετήσουν την έννοια του ενεργού πολίτη και κατ επέκταση του παγκόσμιου πολίτη. Οι μαθητές μέσα από τη βιωματική προσέγγιση και τις επισκέψεις πεδίου θα αναλάβουν δράση και θα αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως είναι η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η συνεργασία. Σε όλη τη διάρκεια του project θα εφαρμοστούν διάφορες καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι όπως: έντεχνος συλλογισμός (Artful thinking), Φιλοσοφία για Παιδιά, Ομαδοσυνεργατική., Χρήση Νέων Τεχνολογιών, Έρευνα, Παρατήρηση κ.ά., που απώτερο σκοπό θα έχουν την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ένα σύγχρονο και επαναλαμβανόμενο φαινόμενο όπως αυτό της προσφυγιάς.This study is a teaching suggestion, a project, which can be implemented in the last two grades of Elementary School. It concerns the investigation of Local History and aims to help students to learn about the local history of their home district, Kato Toumba (Thessaloniki), by researching primary and secondary sources in order to adopt the principles of active global citizenship. Students through evidential experiences and field visits will take action and develop the 21st century skills such as communication, critical thinking, creativity and collaboration. Throughout the project will be implemented various innovative teaching methods including Artful thinking, Philosophy for Children, peer-collaboration, new technologies, inquiry, observation etc. The use of these teaching methods is aiming at raising students’ awareness about immigration and its’ consequences over the populations.