dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τη Γνώση Περιεχομένου και
την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρων. Για τον σκοπό αυτό,
πραγματοποιήθηκε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 72 εκπαιδευτικοί από διάφορους
νομούς της Ελλάδας, που εργάζονταν σε δημόσια δημοτικά σχολεία. Σχεδιάστηκε ένα
ερωτηματολόγιο που εξέταζε τα επίπεδα της Γνώσης Περιεχομένου (μέσα από
δοκιμασίες εκτίμησης μήκους, εμβαδού και βάρους) και της Παιδαγωγικής Γνώσης
Περιεχομένου (μέσα από δοκιμασίες που ζητούσαν την αναγνώριση του σκοπού μιας
δραστηριότητας, την αναγνώριση της παρανόησης ενός μαθητή και τη διατύπωση
τρόπων άρσης της παρανόησης) των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι
συμμετέχοντες είχαν χαμηλό επίπεδο Γνώσης Περιεχομένου, αφού απαντούσαν κατά
μέσο όρο σωστά σε λιγότερες από τις μισές δοκιμασίες εκτίμησης μέτρων. Η
Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών βρέθηκε σχετικά
περιορισμένη, με το 61% των συμμετεχόντων να αναγνωρίζει σωστά τον σκοπό της
δραστηριότητας και το 46% να εντοπίζει την παρανόηση του μαθητή. Επιπλέον, μόνο
το 50% των συμμετεχόντων πρότεινε εννοιολογικές προσεγγίσεις για την άρση της
παρανόησης, δίνοντας έμφαση στην εκτίμηση και καθοδηγώντας τον μαθητή στη
σταδιακή ανακάλυψη της απάντησης με τη χρήση αναπαραστάσεων και εποπτικού
υλικού. Τέλος, η Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών συσχετίστηκε θετικά με την
Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου τους, καθώς αφενός οι εκπαιδευτικοί που
πραγματοποίησαν επιτυχείς εκτιμήσεις μέτρων έτειναν να αναγνωρίζουν σωστά την
παρανόηση του μαθητή και αφετέρου όσοι αναγνώριζαν την παρανόηση του μαθητή
έτειναν να την αντιμετωπίζουν με περισσότερο εννοιολογικές προσεγγίσεις.
_________________________________________________________________________
The purpose of the present study was to examine the Content Knowledge and
Pedagogical Content Knowledge of in-service primary school teachers in teaching
measurement estimations. For this purpose, a study was conducted in which 72 teachers
participated, all coming from different prefectures of Greece and working in state
primary schools. A questionnaire was designed that examined the levels of Content
Knowledge (through tasks examining length, area and weight estimation) and
Pedagogical Content Knowledge (through tasks in which participants were asked to
indicate the aim of an activity on length estimation, identify a student's misconception
and suggest ways to remove the misconception) of the participants. Results showed that
the Content Knowledge of the participants was quite low, with an average of less than
half of the measurement estimation items answered correctly. Teachers' Pedagogical
Content Knowledge was relatively limited, with 61% of them correctly indicated the
aim of the activity and 46% identifying the misconception involved. In addition, only
50% of participants suggested conceptual approaches to eliminate misconceptions,
emphasizing estimation and guiding the student to gradually discover the answer using
representations and materials. Lastly, teachers' Content Knowledge was positively
correlated with their Pedagogical Content Knowledge: on the one hand, teachers who
performed better in content knowledge items tended to correctly identify
misconceptions, and on the other hand, those who did identify the student's
misconception tended to address it with more conceptual approaches. | en_US |