Show simple item record

dc.contributor.advisorΔεσλή, Δέσποινα
dc.contributor.authorΚυβερνητάκη, Ραφαηλία
dc.contributor.authorKyvernitaki, Rafailia
dc.date.accessioned2023-09-01T07:31:34Z
dc.date.available2023-09-01T07:31:34Z
dc.date.issued2023-07
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4075
dc.descriptionΕπιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τη Γνώση Περιεχομένου και την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρων. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 72 εκπαιδευτικοί από διάφορους νομούς της Ελλάδας, που εργάζονταν σε δημόσια δημοτικά σχολεία. Σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο που εξέταζε τα επίπεδα της Γνώσης Περιεχομένου (μέσα από δοκιμασίες εκτίμησης μήκους, εμβαδού και βάρους) και της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (μέσα από δοκιμασίες που ζητούσαν την αναγνώριση του σκοπού μιας δραστηριότητας, την αναγνώριση της παρανόησης ενός μαθητή και τη διατύπωση τρόπων άρσης της παρανόησης) των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν χαμηλό επίπεδο Γνώσης Περιεχομένου, αφού απαντούσαν κατά μέσο όρο σωστά σε λιγότερες από τις μισές δοκιμασίες εκτίμησης μέτρων. Η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών βρέθηκε σχετικά περιορισμένη, με το 61% των συμμετεχόντων να αναγνωρίζει σωστά τον σκοπό της δραστηριότητας και το 46% να εντοπίζει την παρανόηση του μαθητή. Επιπλέον, μόνο το 50% των συμμετεχόντων πρότεινε εννοιολογικές προσεγγίσεις για την άρση της παρανόησης, δίνοντας έμφαση στην εκτίμηση και καθοδηγώντας τον μαθητή στη σταδιακή ανακάλυψη της απάντησης με τη χρήση αναπαραστάσεων και εποπτικού υλικού. Τέλος, η Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών συσχετίστηκε θετικά με την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου τους, καθώς αφενός οι εκπαιδευτικοί που πραγματοποίησαν επιτυχείς εκτιμήσεις μέτρων έτειναν να αναγνωρίζουν σωστά την παρανόηση του μαθητή και αφετέρου όσοι αναγνώριζαν την παρανόηση του μαθητή έτειναν να την αντιμετωπίζουν με περισσότερο εννοιολογικές προσεγγίσεις. _________________________________________________________________________ The purpose of the present study was to examine the Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge of in-service primary school teachers in teaching measurement estimations. For this purpose, a study was conducted in which 72 teachers participated, all coming from different prefectures of Greece and working in state primary schools. A questionnaire was designed that examined the levels of Content Knowledge (through tasks examining length, area and weight estimation) and Pedagogical Content Knowledge (through tasks in which participants were asked to indicate the aim of an activity on length estimation, identify a student's misconception and suggest ways to remove the misconception) of the participants. Results showed that the Content Knowledge of the participants was quite low, with an average of less than half of the measurement estimation items answered correctly. Teachers' Pedagogical Content Knowledge was relatively limited, with 61% of them correctly indicated the aim of the activity and 46% identifying the misconception involved. In addition, only 50% of participants suggested conceptual approaches to eliminate misconceptions, emphasizing estimation and guiding the student to gradually discover the answer using representations and materials. Lastly, teachers' Content Knowledge was positively correlated with their Pedagogical Content Knowledge: on the one hand, teachers who performed better in content knowledge items tended to correctly identify misconceptions, and on the other hand, those who did identify the student's misconception tended to address it with more conceptual approaches.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectΓνώση Περιεχομένου (ΓΠ)en_US
dc.subjectΠαιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ)en_US
dc.subjectεκτίμηση μέτρωνen_US
dc.subjectContent Knowledge (CK)en_US
dc.subjectPedagogical Content Knowledge (PCK)en_US
dc.subjectmeasurement estimationen_US
dc.titleΓνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρωνen_US
dc.title.alternativePrimary school teachers’ Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge in teaching measurement estimationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record