Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Αυγητίδου Σοφία
dc.contributor.authorΑδάμ, Σουλτάνα
dc.contributor.otherΕξεταστές: Γρηγοριάδης Αθανάσιος, Μπέτσας Ιωάννης
dc.date.accessioned2016-11-07T07:29:19Z
dc.date.available2016-11-07T07:29:19Z
dc.date.issued2016-11-02
dc.identifier.other589 ΑΔΑ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/408
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα επιδιώκει να αναζητήσει και να διερευνήσει εις βάθος τις πεποιθήσεις των ενεργεία νηπιαγωγών και υποψηφίων εκπαιδευτικών απέναντι στη συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο του σύγχρονου σχολείου. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, διατυπώθηκαν και εξετάστηκαν επιμέρους ερωτήματα που αφορούσαν: α) στη διερεύνηση των απόψεων για την αναγκαιότητα της εφαρμογής της συμμετοχικής μάθησης στην εκπαίδευση, β) στην ανεύρεση των παραγόντων που οι υποψήφιοι και οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι συντελούν στην επιτυχή εφαρμογή της συμμετοχικής μάθησης, και γ) στον εντοπισμό κατάλληλων πρακτικών που οι υποψήφιοι και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί χρειάζεται να εφαρμόσουν στην τάξη με στόχο τη συμμετοχική μάθηση. Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί μία μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο από τη μία ενός επιμορφωτικού σεμιναρίου για τη συμμετοχική εκπαίδευση στο οποίο συμμετείχαν νηπιαγωγοί και στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης στο οποίο συμμετείχαν τελειόφοιτοι φοιτητές και φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου. Η μέθοδος συλλογής δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου, με ερωτήσεις ανοικτής ανάπτυξης, οι οποίες αναλύθηκαν ποιοτικά και ποσοτικά. Η ανάλυση των δεδομένων οδήγησε σε συμπεράσματα που είναι σύμφωνα σε μεγάλο βαθμό με τα συμπεράσματα άλλων ερευνών στο χώρο της εκπαίδευσης. Παράλληλα όμως, προσφέρει και έναν μεγάλο όγκο νέων ευρημάτων, ιδιαίτερα χρήσιμων για την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Αναφορικά με τις πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών και φοιτητών απέναντι στην συμμετοχική μάθηση διαπιστώθηκε ότι οι μετέχοντες είχαν αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό θετική στάση και αντιμετώπιζαν την όλη διαδικασία ως μια πολύ σημαντική πηγή άντλησης νέων πληροφοριών και μάθησης. Επίσης, οι ίδιοι, σε μεγάλο ποσοστό, είχαν αναπτύξει μέσα στην τάξη τους διάφορες πρακτικές, οι οποίες είχαν ως στόχο την προώθηση της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αρνητικές πεποιθήσεις δεν υπήρξαν. Επιπλέον, η έρευνα έφερε στο φως και τους παράγοντες που αποτελούν τροχοπέδη στην εφαρμογή συμμετοχικής μάθησης στην τάξη.This research seeks to explore and investigate in depth the beliefs of in-service kindergarten teachers and student teachers about children’s participation in the educational process. Research questions aim a) to explore the views of the necessity of participatory learning in education, b) to identify the factors that candidates and practicing teachers felt that contribute to the successful implementation of participatory learning, and c) identify appropriate practices that candidates and practicing teachers need to practice in order to target participatory learning. This research is a study conducted at the University of Western Macedonia within a training in-service seminar on inclusive education attended by early childhood teachers on the one hand and a teaching practice programme attended by 4th year students at the Department of Early Childhood Education. Data were collected though a questionnaire, with open questions that were analysed both qualitatively and quantitatively. Data analysis led to conclusions that were largely in line with the findings of other studies in education. At the same time, it offered a large amount of new findings, especially useful for educational community. Concerning the beliefs of teachers and student teachers towards participatory learning, participants had developed largely a positive attitude and faced the whole process as a very important source of learning. Also, they reported to have developed in their class several practices that were designed to promote the participation of students in the educational process. Negative beliefs were not recorded. Furthermore, the investigation revealed a number of factors that hindered the implementation of participatory learning in the classroom.el_GR
dc.format.extent135 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΣυμμετοχή παιδιώνel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική διαδικασίαel_GR
dc.subjectΠεποιθήσειςel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel_GR
dc.subjectΦοιτητέςel_GR
dc.subjectΝηπιαγωγείοel_GR
dc.subjectChildren's participationel_GR
dc.subjectTeaching processel_GR
dc.subjectBeliefsel_GR
dc.subjectTeachersel_GR
dc.subjectStudent teachersel_GR
dc.subjectKindergartenel_GR
dc.titleΣυμμετοχική εκπαίδευση στην προσχολική ηλικία: μελέτη των στάσεων εν ενεργεία νηπιαγωγών και φοιτητών προσχολικής ηλικίαςel_GR
dc.title.alternativeInclusive education in preschool: attitudes study of the working teachers and student in preschool ageel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record