Διδασκαλία της Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας με ΤΠΕ: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εφαρμογής φυσικών διεπαφών στη ΣΤ΄ Δημοτικού
Abstract
Οι εφαρμογές φυσικών διεπαφών εντάσσονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα πλαίσια της αύξησης του ενδιαφέροντος για την εμπλοκή του σώματος στη μάθηση. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν αφορούσαν την επίτευξη μαθησιακών στόχων στις θετικές επιστήμες, μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον μεικτής πραγματικότητας και ενσώματης γνώσης. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις δυνατότητες και τις προοπτικές για την επίτευξη μαθησιακών στόχων που αφορούν το μάθημα της ιστορίας στη Στ’ Δημοτικού και συγκεκριμένα, την ενότητα για την ευρωπαϊκή ιστορία των νεότερων χρόνων, μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον μεικτής πραγματικότητας, όπου οι μαθητές θα αλληλεπιδρούν με τα φυσικά του αντικείμενα και τα ψηφιακά του στοιχεία, μέσω συσκευών με τις οποίες θα έχουν φυσική επαφή. Από την ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω ενός φύλλου αξιολόγησης με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, ενός ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου και ομαδικές συνεντεύξεις, προκύπτει το συμπέρασμα ότι είναι εφικτή η επίτευξη γνωστικών στόχων στο μάθημα της ιστορίας, όπως και η διαμόρφωση ενός εντυπωσιακού, διερευνητικού μαθησιακού περιβάλλοντος, που ενισχύει το ενδιαφέρον και τα ευχάριστα συναισθήματα των μαθητών κατά τη διάρκεια της μάθησης.