Show simple item record

dc.contributor.advisorΜατσιώλα Μαρία
dc.contributor.authorΚαρακασίδου, Ελένη - Μαρία
dc.date.accessioned2023-11-22T09:37:14Z
dc.date.available2023-11-22T09:37:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4160
dc.description.abstractΟι ψηφιακές κοινότητες αποτελούν το πιο σύγχρονο μέσω μαζικής ενημέρωσης των χρηστών που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή άντλησης πληροφοριών. Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο αναλύονται οι τρόποι και οι μορφές επικοινωνίας δίνοντας έμφαση στην επιρροή της από στόμα σε στόμα επικοινωνίας. Αναλύονται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η επιρροή που ασκεί το καθένα ξεχωριστά στην ζωή του ανθρώπου αλλά και η εξέλιξη τους μετά την εμφάνιση του διαδικτύου στον τομέα της ενημέρωσης. Εκ βαθαίνοντας στην ύπαρξη των κοινωνικών δικτύων και στην δημιουργία των ψηφιακών κοινοτήτων για την κάλυψη των αναγκών επικοινωνίας και πληροφόρησης των χρηστών επιχειρήσαμε την διεξαγωγή έρευνας με την χρήση ερωτηματολογίου ώστε να εξεταστούν οι λόγοι για τους οποίους επιλέγουν οι χρήστες να γίνουν μέλος ψηφιακών κοινοτήτων για σκοπούς ενημέρωσης το οποίο αποτελεί το δεύτερο μέρος της εργασίας μας. Επιπλέον στην έρευνα εξετάστηκε κατά πόσο προσφέρουν οι ίδιοι χρήστες ενημέρωση και πληροφορία στις ψηφιακές κοινότητες και αν επηρεάζουν την καθημερινή τους ζωή. Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα φοιτητών οδηγούν στο συμπέρασμα ότι παρόλο που όλοι αποτελούν χρήστες διαδικτύου, δεν αποτελούν όλοι μέλος σε κάποια ψηφιακή κοινότητα και ειδικότερα ψηφιακής κοινότητας με ενημερωτικό χαρακτήρα. Τα πιο σημαντικά αποτελέσματα επικεντρώνονται στο γεγονός ότι ενώ οι ενημερώσεις και οι πληροφορίες που προβάλλονται στις ψηφιακές κοινότητες είναι αληθής με βάση το δείγμα, δεν επηρεάζουν την καθημερινότητα των χρηστών όπως η ενημέρωση που προβάλλεται σε άλλα μέσα ενημέρωσης και αυτό οφείλεται στην μικρή ισχύ των ψηφιακών κοινοτήτων σε σύγκριση με την ισχύ των παραδοσιακών μέσων. Online communities represent the most contemporary form of mass communication for users who utilize the internet as their primary source of information. This work is divided into two parts. The theoretical framework analyzes the methods and forms of communication, with an emphasis on the influence of word-of-mouth communication. It also examines mass media and the impact each medium has on individuals' lives, especially considering their evolution after the advent of the internet in the realm of information dissemination. Delving into the existence of social networks and the formation of digital communities to meet users' communication and information needs, we conducted a survey to explore the reasons why users choose to become members of digital communities for informational purposes, which constitutes the second part of our work. Additionally, the research examines whether users themselves provide information and knowledge within digital communities and whether this affects their daily lives. The results of the survey, conducted among a sample of students, lead to the conclusion that, despite all being internet users, not all of them are members of a digital community, particularly one with an informative character. The most significant findings focus on the fact that while the information and knowledge presented in digital communities are accurate based on the sample, they do not significantly impact users' daily routines, unlike information presented in other media outlets. This is due to the limited influence of digital communities compared to the power of traditional media.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων.en_US
dc.subjectΨηφιακή κοινότηταen_US
dc.subjectΕνημέρωσηen_US
dc.subjectΜέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)en_US
dc.subjectΔιαδίκτυοen_US
dc.titleΗ ενημέρωση στην ψηφιακή εποχή: ο ρόλος των ηλεκτρονικών κοινοτήτωνen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record