dc.description.abstract | Θεωρητικό υπόβαθρο: Στο σύγχρονο διασυνδεδεμένο κόσμο, όπου το διαδίκτυο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη καθημερινότητα των πολιτών, η γνώση για ζητήματα που άπτονται του περιεχομένου του, καθώς και των κινδύνων που ενέχει, θεωρείται σημαντική. Για το λόγο αυτό, διοργανώνονται εδώ και χρόνια διάφορες εκστρατείες Ψηφιακής Πολιτειότητας, προγράμματα που εισάγουν τους συμμετέχοντες στον ορθό και ηθικό τρόπο χρήσης του διαδικτύου, επισημαίνουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν, εκπαιδεύουν το κοινό στην ταχύτερη αναγνώρισή τους και προτείνουν λύσεις αντιμετώπισης αυτών των καταστάσεων. Στόχος όλων των προγραμμάτων, είναι να δημιουργηθεί σταδιακά ένα περισσότερο ασφαλές περιβάλλον, κυρίως για τα παιδιά και τους νέους, ενώ η πλειοψηφία αυτών των προγραμμάτων εντάσσει και τον επιχειρηματικό κόσμο, με τις εταιρείες τεχνολογίας να συνδράμουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Σκοπός: Η εργασία αποσκοπεί στον εντοπισμό και την καταγραφή μιας σειράς εκστρατειών που έχουν «τρέξει» και συνεχίζουν να υλοποιούνται εδώ και χρόνια, ώστε να σημειωθούν οι στόχοι τους, το κοινό-στόχος, το περιεχόμενό τους και τα αποτελέσματα που εν τέλει εξήχθησαν. Η εργασία, επιδιώκει ταυτόχρονα να ευαισθητοποιήσει τον αναγνώστη για τη σοβαρότητα της χρήσης του διαδικτύου χωρίς γνώση για τους κινδύνους οι οποίοι τη συνοδεύουν.
Μέθοδος: Βιβλιογραφική ανασκόπηση των εκστρατειών κυρίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Βόρεια Αμερική, οι οποίες να έχαιραν παράλληλα διεθνούς αναγνώρισης. Αναζήτηση επίσης και καταγραφή της πλέον πρόσφατης εκστρατείας Ψηφιακής Πολιτειότητας στην Ελλάδα, με σκοπό να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ προγραμμάτων ενημέρωσης και εκπαίδευσης.
Αποτελέσματα: Εντοπίστηκαν οι εκστρατείες “Stop. Think. Connect.”, “Safer Internet Day (SID)”, “Digital Citizen Initiative (DCI)”, “Better Internet for Kids (BIK+)”, “Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση”. Διαπιστώθηκαν ομοιότητες στο περιεχόμενο και τους στόχους, ενώ εντοπίστηκαν διαφορές στους πληθυσμούς-στόχους. Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν αυξημένα επίπεδα κυβερνοασφάλειας, ευρύτερη ενημέρωση του κοινού, καλύτερη γνώση των κινδύνων, πλήθος συνεργασιών κράτους-επιχειρήσεων ή ακόμη και αλλαγή πολιτικών προστασίας.
Συμπεράσματα: Οι εκστρατείες Ψηφιακής Πολιτειότητας αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμες και διασφαλίζουν υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας τόσο για τους μαθητές όσο και κάθε οργανισμό---------------------------------------------------------------------------------------------------- Theoretical background: In the modern interconnected world, where internet plays a pivotal role to citizens’ everyday tasks, knowledge concerning its content, as well as the emerging dangers it includes, considered being of high importance. For this reason, various Digital Citizenship campaigns have been launched during the last years, acts which introduce participants to a more appropriate and ethical way of internet usage, point out the dangers lurking, educate public to a faster recognition of these dangers, and suggest solutions to effectively deal with them. All these programs aim to gradually create a safer environment, mainly for kids and young people, while their majority have tried to integrate businesses. Technology industry also assists to this direction.
Purpose: The dissertation aims to identify and record a series of campaigns which have been launched and continue to be implemented for years. It also aims to write down their aims, their target-groups, their contents and the results, they finally reached to. The present work seeks to simultaneously aware the readers about the seriousness of using internet without the appropriate knowledge, regarding the dangers lurking through it.
Methodology: Bibliographic review of campaigns mainly in European Union and North America, which at the same time have enjoyed international recognition. Also, searching and recording the most recent Digital Citizenship campaign in Greece, aiming to identify similarities and differences between all the informative and educational programs that will be identified.
Results: Campaigns identified were the “Stop. Think. Connect.”, “Safer Internet Day (SID)”, “Digital Citizen Initiative (DCI)”, “Better Internet for Kids (BIK+)”, “Action Plan for Digital Education (Greece)”. Similarities in content and their targets were identified, while differences in their target-groups were also recorded. Results also include increased levels of cyber security, a wider range of public awareness, better knowledge of the dangers lurking, plethora of co-operations between governments and private sector or even changes in safety policies.
Conclusion: Digital Citizenship campaigns proved to be extremely useful, and thus, they ensure higher levels of security for students, as well as for every participated organisation | en_US |