Αλγόριθμοι για την Επίλυση Συνδυαστικών Παιγνίων
Abstract
Το θέμα στο οποίο επικεντρώνεται η συγκεκριμένη διπλωματική είναι τα συν-
δυαστικά παιχνίδια, μία υποκατηγορία των συνδυαστικών προβλημάτων βελτιστο-
ποίησης. Ο καθορισμός της ιδανικής κίνησης με βάση τη διαθέσιμη πληροφορία που
έχει τη δεδομένη στιγμή ο παίκτης είναι το κύριο πρόβλημα με το οποίο ασχολείται
ο κλάδος. Με βάση αυτό λοιπόν, τα προβλήματα που μελετούνται είναι η αήττητη
υλοποίηση ενός Min-Max πράκτορα για το παιχνίδι της τρίλιζας, η σύγκριση των
Min-Max και Alpha-Beta Pruning στο παιχνίδι Connect-4, ο καθορισμός του ιδα-
νικότερου αλγορίθμου μεταξύ των Breadth-First Search (BFS), Depth-First Search
(DFS), A* (με Manhattan Distance ως Heuristic), A* (με Manhattan Distance ως
Heuristic αλλά και Reversal Penalty), Branch-And-Bound Search (B&B) και Iterative-
Deepening Search (IDS) για την επίλυση του 8-Puzzle και ομοίως ο καθορισμός του
ιδανικότερου αλγορίθμου μεταξύ των προαναφερόμενων για την εύρεση του συντο-
μότερου μονοπατιού του ιππότη πάνω σε μία σκακιέρα με Ν × Ν διαστάσεις.