dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα πρόγραμμα eTwinning, το οποίο
υλοποιήθηκε από μία τάξη Β΄Δημοτικού. Περιγράφονται οι δραστηριότητες του έργου και οι
στόχοι της καθεμίας βάσει του αναλυτικού προγράμματος. Η εργασία ερευνά κατά πόσον
αυτό το πρόγραμμα βοήθησε τους μαθητές να αφομοιώσουν τις γνώσεις που αποκόμισαν
αλλά και αν υπήρχαν κάποια κίνητρα που τους ώθησαν να αφομοιώσουν τις γνώσεις αυτές.
Στη συνέχεια, εξετάζεται μία συγκεκριμένη δραστηριότητα του προγράμματος, της οποίας το
αποτέλεσμα είναι δύο ψηφιακές ιστορίες που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές των δύο
σχολείων που συνεργάστηκαν στο πρόγραμμα, όπου περιγράφεται ένα ταξίδι στη χώρα των
εταίρων τους. Ερευνώνται τα πολιτισμικά στοιχεία που εντοπίζονται σε αυτές τις ιστορίες
καθώς και διαφορές και ομοιότητες μεταξύ τους. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιείται ένα
εργαλείο από την επιστήμη της Σημειωτικής.
Πρόκειται για μία μελέτη περίπτωσης η οποία, μέσω συνεντεύξεων, παρατήρησης και
δοκιμασιών, φτάνει στο συμπέρασμα πως η συμμετοχή σε ένα έργο eTwinning βοηθά τους
μαθητές να αφομοιώσουν καλύτερα την καινούρια γνώση και δίνει κίνητρα στους μαθητές
για να την κατακτήσουν. Συμπεραίνει επίσης πως στις ψηφιακές ιστορίες που
δημιουργήθηκαν, οι μαθητές αναδεικνύουν στοιχεία του πολιτισμού της χώρας-εταίρου,
επηρεαζόμενοι μάλιστα από τη δική τους κουλτούρα και με εμφανείς πολλές ομοιότητες
μεταξύ των δύο παρουσιάσεων.In this paper an eTwinning project is presented, implemented by a 2nd grade class of a
primary school. The project activities are described as well as the objectives of the project,
based on the curriculum for primary schools. The paper investigates whether this program
helped students to assimilate the knowledge acquired and if there were any motives for them
to assimilate this knowledge as well.
Furthermore, a particular project activity is investigated,
the product of which is two digital stories created by the students of both schools collaborated
in the project. These stories describe a journey to the countries of the partner schools. The
research continues with the identification of the cultural elements appearing in these stories as
9
well as differences and similarities between them. For this purpose, the tool that is used
comes from the Semiotics field.
This is a case study which, through interviews, observation and tests, reaches the
conclusion that participation in an eTwinning project helps students to better assimilate the
new knowledge and motivates them to conquer it. It also concludes that through the digital
stories created, students highlight several elements of the partner country’s culture, affected
even by their own culture. Last but not least, several similarities are observed between the two
presentations. | en_US |