Show simple item record

dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Χριστίνα
dc.contributor.authorΜάτσια, Ελένη - Μελίνα
dc.contributor.authorMatsia, Eleni - Melina
dc.date.accessioned2023-12-12T11:19:47Z
dc.date.available2023-12-12T11:19:47Z
dc.date.issued2023-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4217
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται τις αναπαραστάσεις της σχολικής τάξης στον σύγχρονο γαλλικό κινηματογράφο. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο αναπαρίστανται οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και η μεταξύ τους σχέση. Παράλληλα, εξετάζει τις εκπαιδευτικές πρακτικές που αναδεικνύονται από τις αλληλεπιδράσεις τους, εστιάζοντας στις παιδαγωγικές αντιλήψεις και θεωρητικές παραδοχές για την παιδική ηλικία και μάθηση από τις οποίες αντλούν. Το σώμα (corpus) της εργασίας αποτελείται από τρεις (3) γαλλικές ταινίες, οι οποίες έχουν ως κεντρικό θεματικό άξονα την εκπαίδευση και τους τρόπους προσέγγισης της παιδικής ηλικίας. Για την ανάλυσή τους βασιστήκαμε στη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης, ενώ παράλληλα αξιοποιήσαμε και στοιχεία από τη θεωρία του κινηματογράφου. Για τη συλλογή των υπό ανάλυση δεδομένων χρησιμοποιήσαμε καρτέλες φιλμικής ανάλυσης για κάθε ταινία, με στοιχεία για τα κύρια πρόσωπα κάθε ιστορίας – όπως το τι αναζητούν, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους κ.ά. – καθώς και με στοιχεία που αφορούν τις σχέσεις και αλληλεπιδράσεις τους με άλλους χαρακτήρες. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι οι συγκεκριμένες ταινίες αναδεικνύουν τόσο παραδοσιακά, συμπεριφοριστικά μοντέλα μάθησης, όσο και πιο σύγχρονα, κονστρουκτιβιστικά μοντέλα, εστιάζοντας και έχοντας θετική στάση προς τα δεύτερα. Οι αναπαραστάσεις αυτές αναδεικνύονται μέσα από τη σύγκρουση των δύο μοντέλων και πιο συγκεκριμένα, μέσω των αναπαραστάσεων εκπαιδευτικών με σεβασμό προς την παιδική ηλικία, που προσεγγίζουν τους μαθητές/τριες με εναλλακτικές, αναπτυξιακά κατάλληλα εκπαιδευτικές πρακτικές, οι οποίοι μάχονται απέναντι σε συμπεριφοριστές εκπαιδευτικούς και παραδοσιακά δασκαλοκεντρικά εκπαιδευτικά συστήματα. Στο σύνολό τους οι ταινίες αναδεικνύουν την πολλαπλότητα της παιδικής ηλικίας και τη σημαντικότητα των μαθητοκεντρικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων για την ολόπλευρη ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών._________________________________________________________________________________________________________________________This paper deals with representations of the school classroom in contemporary French cinema. More specifically, it examines how students, teachers and the relationship between them are represented, as well as explores the educational practices that emerge from this interaction, focusing on the pedagogical conceptions and theoretical assumptions about childhood and learning from which they draw. The selected sample consists of three (3) French films, which have as their central theme education and the ways of approaching childhood, highlighting adults' perceptions of it. We based our analysis on the method of thematic analysis, while also drawing on elements from film theory. To collect the data under analysis, we used film analysis tabs for each film, with information about the main characters in each story - such as what they are looking for, their particular characteristics, etc. - as well as data on their relationships and interactions with other characters. The research findings show that these films highlight traditional, behavioural models of learning, as well as modern, constructivist models, focusing on and having a positive attitude towards the latter. These representations are highlighted through the conflict of the two models, and more specifically, through representations of childhood-respecting teachers who approach students with alternative, developmentally appropriate educational practices, who struggle against behaviorist teachers and traditional teacher-centered educational systems. Taken as a whole, the films highlight the multiplicity of childhood and the importance of student-centered educational approaches for children's all-round growth and development.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσχολική τάξηen_US
dc.subjectμαθητές - εκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectπαιδική ηλικίαen_US
dc.subjectεκπαιδευτικές πρακτικέςen_US
dc.subjectταινίες για την εκπαίδευσηen_US
dc.subjectschool classen_US
dc.subjectstudents - educatorsen_US
dc.subjectchildhooden_US
dc.subjecteducational practicesen_US
dc.subjectschool moviesen_US
dc.titleΣχολική τάξη, μαθητές και εκπαιδευτικοί στον σύγχρονο γαλλικό κινηματογράφοen_US
dc.title.alternativeSchool class, students and educators in contemporary French cinemaen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record