Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπράτιτσης, Θαρρενός
dc.contributor.authorΒλαχοδήμος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorVlachodimos, Konstantinos
dc.date.accessioned2023-12-18T10:10:31Z
dc.date.available2023-12-18T10:10:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4225
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά το θέμα σχετικά με τον τις ΤΠΕ. Τα τελευταία χρόνια οι ΤΠΕ αναπτύχθηκαν ραγδαία και στον χώρο της εκπαίδευσης. Ειδικότερα οι ΤΠΕ έχουν ενταχθεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και για την διοικητική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Οι ΤΠΕ αποτελούν πλέον χρήσιμο εργαλείο για σχεδόν όλους τους τομείς της σύγχρονης κοινωνίας, ενώ για τη σχολική διοίκηση αποτελούν μια νέα στρατηγική πολιτική από την πολιτεία. Επιπλέον στην παρούσα εργασία διερευνάται η ανταπόκριση των ΤΠΕ για την αντιμετώπιση ζητημάτων κρίσεων όπως, για παράδειγμα δημιουργήθηκε πρόσφατα εξ αιτίας της πανδημίας του Covid-19. Με μια ποιοτική προσέγγιση για την ανταπόκριση και τον ρόλο που είχαν οι ΤΠΕ στη διοικητική λειτουργία των σχολικών μονάδων την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, έγινε προσπάθεια για την διερεύνηση των αντιλήψεων των διευθυντών σχολικών μονάδων, οι οποίοι είναι το κύριο όργανο για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Στόχος ήταν να παρουσιαστούν οι υποκειμενικές απόψεις των διευθυντών για το πως αντιλαμβάνονται τον ρόλο των ΤΠΕ στο διοικητικό έργο, ποια είναι τα κριτήρια και οι παράγοντες που τον καθορίζουν και με ποιες ενέργειες πρέπει να γίνουν ώστε να βελτιωθεί ο ρόλος τους. Ενώ, επιδιώχθηκε η διερεύνηση της χρήσης των υποκειμένων της έρευνας στη χρήση των ΤΠΕ τόσο πριν την πανδημία, όσο κατά τη διάρκεια κι μετά από αυτή. Σε ποιο βαθμό επηρέασαν οι ΤΠΕ τη διοικητική λειτουργία των σχολικών μονάδων, τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν και πως μπορεί να εξελιχθούν στο μέλλον για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων και σε αντίστοιχες περιπτώσεις κρίσεων. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι παρά την ευρύτητα του όρου και τη δυσκολία νοηματικής προσέγγισης, οι διευθυντές αναγνώρισαν πολλές διαστάσεις της έννοιας, εντόπισαν παράγοντες που την επηρεάζουν και πρότειναν δράσεις αποτίμησης και βελτίωσης των ΤΠΕ. Οι απαντήσεις κινήθηκαν σε μια κοινή περίπου συνισταμένη και κατά γενική ομολογία φάνηκε ότι οι ΤΠΕ κατέχουν σαφή θέση και ρόλο για τη διεκπεραίωση του διοικητικού έργου στις σχολικές μονάδες ακόμη και σε περιόδους κρίσεων._______________________________________________________________________________________________________________________________________________This paper explores the topic regarding ICT. In recent years, ICT has developed rapidly in the field of education as well. In particular, ICTs have been integrated into the Greek education system both in the educational process and for the administrative function of school units. ICT is now a useful tool for almost all sectors of modern society, while for school management it is a new strategic policy from the state. In addition, the present project investigates the response of ICT to deal with crisis issues such as, for example, recently created due to the Covid-19 pandemic. With a qualitative approach to the response and the role that ICT had in the administrative functioning of school units during the period of the corona pandemic, an effort was made to investigate the perceptions of school unit managers, who are the main body for the administration of school units. units. The aim was to present the subjective views of managers on how they perceive the role of ICT in administrative work, what are the criteria and factors that determine it and what actions should be taken to improve their role. While it was sought to investigate the use of the research subjects in the use of ICT both before the pandemic, as well as during and after it. To what extent did ICT affect the administrative function of the school units, the challenges they faced and how they may evolve in the future for the administration of the school units and in corresponding cases of crises. From the results it appears that despite the wideness of the term and the difficulty of a meaningful approach, the managers recognized many dimensions of the concept, identified factors that influence it and proposed actions to value and improve ICT. The answers moved to a common consensus, and it was generally agreed that ICT has a clear position and role for the handling of administrative work in school units even in times of crisis.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσχολική διοίκησηen_US
dc.subjectΤΠΕen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectδιοικητικό έργοen_US
dc.subjectschool administrationen_US
dc.subjectICTen_US
dc.subjectadministrative worken_US
dc.titleΑντιλήψεις διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο των ΤΠΕ, ως υποστηρικτικό μέσο, στην οργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδων πριν και μετά την πανδημία COVID-19en_US
dc.title.alternativePerceptions of secondary school principals on the role of ICT, as a supporting tool, in the organization and management of school units before and after the COVID-19 pandemicen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record