Show simple item record

dc.contributor.advisorΗλιάδου - Τάχου, Σοφία
dc.contributor.authorΜπέη, Αγάθη
dc.contributor.authorBei, Agathi
dc.date.accessioned2023-12-18T10:36:09Z
dc.date.available2023-12-18T10:36:09Z
dc.date.issued2023-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4226
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής με Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα στοχεύει στην διερεύνηση των κριτηρίων που χρησιμοποιούν oι επιθεωρητές εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Περιφέρεια της Λάρισας την χρονική περίοδο 1939-1946. Και πως αυτά τα κριτήρια διαμορφώνονται με βάση τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα που διαδραματίζονται την περίοδο που αναλύουμε. Η περίοδος αυτή για την Ελλάδα είναι εξαιρετικά δύσκολη αν αναλογιστούμε ότι βιώνει την δικτατορία τον πόλεμο και την κατοχή . Ο θεσμός του επιθεωρητή είναι ο κατάλληλος για να παρατηρήσουμε πως αυτές οι αλλαγές βιώνονται από το εκπαιδευτικό σύστημα και τους εκπαιδευτικούς .Μέσα από τις εκθέσεις των επιθεωρητών καταγράφεται μέρος της κοινωνικής ζωής των ανθρώπων δεδομένα με εξαιρετική σημασία για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το κλίμα της εποχής. Ωστόσο η προσοχή μας στέκεται στις διάφορες ανά χρονική περίοδο αλλαγές που πολλές φορές είναι επιτακτικές, από την εκάστοτε κυβέρνηση ή πολίτευμα διαμορφώνοντας ανάλογα τα κριτήρια υπηρεσιακής ικανότητας των εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν οι επιθεωρητές. Έτσι μπορεί κανείς να προσδιορίσει την μεγάλη σημασία του θεσμού του επιθεωρητή, αλλά και το γεγονός ότι ο θεσμός του επιθεωρητή συχνά χρησιμοποιούνταν για να ασκηθεί πίεση στους εκπαιδευτικούς. Κατά τη διάρκεια της έρευνας λοιπόν και στην προσπάθεια μας να καταγράψουμε τα κριτήρια των επιθεωρητών εκπαίδευσης και το πως κάθε φορά αυτά επηρεάζονται ,ήταν αναγκαίο πρώτα να γίνει μια εκτενής έρευνα για να οριστεί το πολιτικοκοινωνικό πλαίσιο της εποχής. Στη συνέχεια με μελέτη της υπάρχουσας νομοθεσίας μπορέσαμε να προσδιορίσουμε το θεσμό του επιθεωρητή. Τέλος η έρευνα μας στηρίχτηκε στις εκθέσεις των διδασκαλείων και των διδασκάλων των επιθεωρητών εκπαίδευσης ,που φυλάσσονται στα αρχεία στα ΓΑΚ της Λάρισας από τα οποία αντλήσαμε και το μεγαλύτερο μέρος των πληροφοριών για τη σύνθεση της . __________________________________________________________________________________________________________________________________________________ The present research aims to investigate the criteria used by the inspectors of education in the Educational Region of Larissa in the period 1939-1946 and how these criteria are shaped by the socio-political events taking place in the period under analysis. This period for Greece is extremely difficult if we consider what is happening with the dictatorship, the war and the occupation . The institution of the inspector is well suited to observe how these changes are experienced by the educational system and teachers .Through the inspectors' reports, part of people's social life is recorded, data of extreme importance in order to understand the climate of the time. However, our attention stands on the various changes from time to time which are often mandated by the government or polity of the day, that is, they shape the criteria for the service competency of teachers that the inspectors used to use.Thus, one can identify the great importance of the institution of the inspector, but also the fact that the institution of the inspector was often used to put pressure on teachers. Therefore, during the research and in our attempt to document the criteria of education inspectors and how each time they are affected ,it was first necessary to conduct an extensive research to define the political and social context of the time. Then, by studying the existing legislation we were able to identify the institution of the inspector. Finally, our research was based on the reports of the schools and teachers, the inspectors of education kept in the archives at the GSR of Larissa from which we obtained most of the information for its composition.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπιθεωρητήςen_US
dc.subjectεκθέσεις υπηρεσιακής ικανότηταςen_US
dc.subjectΕΟΝen_US
dc.subjectκατοχήen_US
dc.subjectinspectoren_US
dc.subjectservice capacity reportsen_US
dc.subjectNOUen_US
dc.subjectoccupationen_US
dc.titleΟι Εκθέσεις των Επιθεωρητών Λάρισας για την εκπαιδευτική κατάσταση στην περιοχή την περίοδο 1939-1946:Τα κριτήρια που χρησιμοποιούνen_US
dc.title.alternativeThe Reports of the Inspectors of Larissa on the educational situation in the region in the period 1939-1946: The criteria the useen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record