Show simple item record

dc.contributor.advisorΡετάλη, Άννα - Καρολίνα
dc.contributor.authorΠετρομελίδης, Μιχάλης
dc.contributor.authorPetromelidis, Michalis
dc.date.accessioned2023-12-20T09:37:32Z
dc.date.available2023-12-20T09:37:32Z
dc.date.issued2023-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4230
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανίχνευση, μέσω της αυτό-αξιολόγησης, του επιπέδου της ψηφιακής ικανότητας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στους έξι τομείς του «Ευρωπαϊκού Πλαισίου για την ψηφιακή ικανότητα των εκπαιδευτικών», καθώς και η διερεύνηση της συσχέτισης της ψηφιακής τους ικανότητας με δημογραφικά και επαγγελματικά στοιχεία. Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Ικανότητα των Εκπαιδευτικών (DigitalCompetenceFramework for Educators – DigCompEdu) αποτελεί την ευρωπαϊκή προσπάθεια για τη δημιουργία ενός συνεκτικού πλαισίου που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και να αποτελέσει ένα κοινό σημείο αναφοράς ανάμεσα στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 202 μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δημοτικών σχολείων στην Ελλάδα. Eρευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων της παρούσας εργασίας αποτέλεσε το μεταφρασμένο ερωτηματολόγιο αυτο-αξιολόγησης SELFIE FOR TEACHERS, το οποίο βασίζεται στο πλαίσιο DigCompEdu. Οι συμμετέχοντες/ουσες στην έρευνα εκπαιδευτικοί, με βάση τις δηλώσεις τους στο ερωτηματολόγιο αυτο-αξιολόγησης, φαίνεται να διαθέτουν ένα μέσο επίπεδο ψηφιακής ικανότητας. Οι παράγοντες φύλο και περιφέρεια εργασίας δε βρέθηκαν να σχετίζονται με το επίπεδο ψηφιακής ικανότητας, ενώ η σχέση εργασίας κατέδειξε διαφοροποίηση στην ψηφιακή ικανότητα μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τους μόνιμους να εμφανίζουν υψηλότερο μέσο όρο ψηφιακής ικανότητας. Επιπρόσθετα, παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά με βάση την ειδικότητα, όπου οι εκπαιδευτικοί της Πληροφορικής είχαν υψηλότερη ψηφιακή ικανότητα από τους εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων ειδικοτήτων. Η επιμόρφωση στις ψηφιακές τεχνολογίες βρέθηκε, επίσης, στατιστικά σημαντικός παράγοντας συσχέτισης με την ψηφιακή ικανότητα, αφού οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν επιμορφώσεις στις ψηφιακές τεχνολογίες εμφάνισαν υψηλότερη ψηφιακή ικανότητα από τους εκπαιδευτικούς που δεν είχαν παρακολουθήσει ανάλογες επιμορφώσεις. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________ The purpose of this research is to detect, through self-assessment, the level of digital competence of primary education teachers in the six areas of the "European Framework for the digital competence of teachers", as well as to investigate the correlation of their digital competence with demographics and professional details. The European Digital Competence Framework for Educators (DigCompEdu) is the European effort to create a coherent framework that could be used at all levels of education and be a common point of reference between states- members of the European Union. 202 permanent and substitute teachers of public elementary schools participated in this research. The research tool for data collection of this work was the translated SELFIE FOR TEACHERS self-evaluation questionnaire, which is based on the DigCompEdu framework. The teacher participants in the research, based on their statements in the self-assessment questionnaire, seem to have an average level of digital competence. The factors gender and working region were not found to be related to the level of digital competence, while the employment relationship showed a difference in digital competence between permanent and substitute teachers, with the permanent ones showing a higher average of digital competence. Additionally, a statistically significant difference was observed based on specialty, where IT teachers had higher digital competence than teachers of other specialties. Digital technology training was also found to be a statistically significant correlation factor with digital competence, since teachers who attended digital technology trainings showed higher digital competence than teachers who had not attended similar trainings. The present empirical research is the first investigation of the digital competence of primary education teachers in Greece, according to the DigCompEdu framework and specifically with the new tool SELFIE FOR TEACHERS, with the result that the available European data are further enriched with findings from Greeceen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαυτό-αξιολόγησηen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectψηφιακή ικανότηταen_US
dc.subjectDigCompEdu, selfie for teachersen_US
dc.subjectself-assessmenten_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectdigital competenceen_US
dc.titleΔιερεύνηση ψηφιακής ικανότητας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο αυτό-αξιολόγησης ψηφιακής ικανότηταςen_US
dc.title.alternativeInvestigating digital competence of primary education teachers according to the European Digital Competence Self-Assessment Frameworken_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record