Διερεύνηση των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19 στον ψυχισμό των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στάσεις και αντιλήψεις αυτών.
Abstract
Οι εκπαιδευτικοί παίζουν κεντρικό ρόλο στην επιτυχή εκπαίδευση. Λόγω της πανδημίας, η δια ζώσης παρακολούθηση των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είχε διακοπεί για περισσότερο από ένα χρόνο σε πολλές χώρες. Αυτά τα lockdown, τα οποία περιλάμβαναν τη διακοπή της δια ζώσης εκπαίδευσης σε σχολεία και πανεπιστήμια, αποτέλεσε μια σημαντική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς ώστε να προσαρμοστούν στη διαδικτυακή διδασκαλία. Δεδομένης αυτής της ταχείας αλλαγής μορφής, τα επίπεδα επαγγελματικού άγχους μεταξύ των εκπαιδευτικών αυξήθηκαν σημαντικά. Ο πρωταρχικός στόχος αυτής της μελέτης ήταν να αξιολογήσει το άγχος, τις πεποιθήσεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών για την επίπτωση που είχαν οι νέες εκπαιδευτικές συνθήκες λόγω της πανδημίας στη δουλειάς τους. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε μια ανώνυμη, διαδικτυακή συγχρονική μελέτη με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου που αποτελούνταν από τέσσερις ενότητες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι πολλοί/ές καθηγητές/τριες βίωσαν άγχος κατά τη διάρκεια των lockdown, ειδικά οι γυναίκες. _________________________________________________________________________________________________________________ Educators play a central role in successful education. Due to the pandemic, education in physical presence had been suspended for more than a year in many countries at all levels of education. These lockdowns, which included the disruption of in-person learning in schools and universities, have presented a significant challenge for educators to adapt to online teaching. Given this rapid change in format, levels of occupational stress among professors have increased significantly. The primary objective of this study was to assess educators' stress, beliefs and attitudes about the impact of the pandemic on their work. For this purpose, an anonymous, online cross-sectional study was carried out using a questionnaire consisting of four sections. The results showed that many professors experienced stress during the lockdown, especially female. Future studies should identify factors that contribute to the estimation of the magnitude of exposure to stress among different types of educators to help establish better prevention measures based on the work environment