Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσακιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorΛάκκας, Ελευθέριος
dc.contributor.authorLakkas, Eleftherios
dc.date.accessioned2024-01-22T10:17:41Z
dc.date.available2024-01-22T10:17:41Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4294
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία με τίτλο: «Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των ΤΠΕ στην διδασκαλία Γεωμετρίας Δημοτικού: μελέτη περίπτωσης σε φροντιστηριακή τάξη» εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών με τίτλο «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης – Εκπαιδευτική Ηγεσία», της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η διδασκαλία Μαθηματικών με την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής (ΕΡ) στην εκπαίδευση εξελίσσεται συνεχώς. Η χρησιμοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής είναι σήμερα μία πιο διαδεδομένη δραστηριότητα στα ελληνικά σχολεία, χωρίς όμως να είναι ενσωματωμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Η βιβλιογραφία αναδεικνύει συνεχώς τα εκπαιδευτικά οφέλη της ρομποτικής. Έρευνες ανά τον κόσμο, ποιοτικές και ποσοτικές, έδειξαν τα οφέλη της ΕΡ, τόσο στη διδασκαλία μαθημάτων (Μαθηματικά, Μελέτη περιβάλλοντος, Προγραμματισμός κ.α.) όσο και στη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εργασία αυτή έχει σαν σκοπό την παρουσίαση μιας πρότασης διδασκαλίας Γεωμετρίας, με την αξιοποίηση της ΕΡ και των ΤΠΕ, στη Β΄ και Δ΄ Δημοτικού, και στη συγκριτική μελέτη αυτής της πρότασης με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας. Αφού γίνει μία εισαγωγή στην έννοια της ΕΡ και στα οφέλη που προκύπτουν από την ένταξή της στη μαθησιακή διαδικασία, γίνεται αναφορά στο εκπαιδευτικό πακέτο Lego Wedo2. Ερευνάται η εγχώρια και διεθνής βιβλιογραφία και γίνεται αναφορά στην αξιοποίηση της ΕΡ στα σχολεία της Ευρώπης. Ακολουθεί η περιγραφή των στόχων και της μεθοδολογίας της έρευνας και παρουσιάζονται αναλυτικά οι δραστηριότητες, που συνοδεύονται από παρατηρήσεις και φωτογραφικό υλικό από την πορεία της διδασκαλίας. Η στατιστική ανάλυση των φύλλων εργασίας, των διαγωνισμάτων και του υπόλοιπου υλικού, έδειξαν ότι η διδασκαλία της Γεωμετρίας με την αξιοποίηση της ΕΡ έχει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, από την διδασκαλία σε απλό ασπροπίνακα με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. _________________________________________________________________________________________________________ The present Postgraduate Thesis « Utilization of educational robotics and ICT in the teaching of Elementary Geometry: case study in a tutoring class» was prepared within the framework of the Postgraduate study program entitled "Organization and Administration of Education - Educational Leadership", of the Pedagogical School of the University of Western Macedonia. The teaching of Mathematics with the use of educational robotics (EP) in education is constantly evolving. The use of educational robotics is today a more widespread activity in Greek schools, but without being integrated into the curriculum. The literature constantly highlights the educational benefits of robotics. Research around the world, both qualitative and quantitative, has shown the benefits of EP, both in the teaching of courses (Mathematics, Environmental Studies, Programming, etc.) and in the participation of students in the educational process. The purpose of this work is to present a proposal for teaching Geometry, with the utilization of EP and ICT, in the NW and DD Elementary School, and in the comparative study of this proposal with the detailed curriculum of the Ministry of Education. After an introduction to the concept of EP and the benefits that result from its integration into the learning process, reference is made to the Lego Wedo2 training package. The domestic and international literature is researched and reference is made to the utilization of EP in European schools. The following is the description of the objectives and the methodology of the research and the activities are presented in detail, accompanied by observations and photographic material from the course of teaching. The statistical analysis of the worksheets, the competitions and the rest of the material, showed that the teaching of Geometry with the utilization of EP has better learning outcomes, than the teaching in a simple whiteboard based on the curriculumen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκπαιδευτική ρομποτικήen_US
dc.subjectφροντιστήριοen_US
dc.subjectγεωμετρίαen_US
dc.subjectθεωρίες μάθησηςen_US
dc.subjecteducational roboticsen_US
dc.subjectcoaching schoolen_US
dc.subjectgeometryen_US
dc.subjectlearning theoriesen_US
dc.titleΑξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των ΤΠΕ στην διδασκαλία Γεωμετρίας Δημοτικό: μελέτη περίπτωσης σε φροντιστηριακή τάξηen_US
dc.title.alternativeUtilization of educationa robotics and ICT in the teaching of Elementary Geometry: case study in a tutoring classen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record