dc.description.abstract | Η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία περιγράφει την εκπαίδευση από απόσταση που αρχικά ξεκίνησε μέσω αλληλογραφίας και πολύ γρήγορα μετεξελίχθηκε σε διαδικτυακή, διαδραστική, ηλεκτρονική, υβριδική και εικονική. Στην διεθνή βιβλιογραφία συναντάται με τους όρους «Distancelearning» «Mobilelearning» «Hybridlearning» «VirtuallearningandVirtualSchools» «CyberSchools» «Electroniclearning» «Onlinelearning», «e-learning» κ.ά. Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση εισήλθε «βιαίως», στην εκπαιδευτική πραγματικότητα εξαιτίας των μέτρων κοινωνικής απόστασης που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας SARS-CoV-2. Συνιστά σημαντικό κοινωνικό φαινόμενο με πολλαπλές κοινωνικές εκφάνσεις και παραμέτρους. Η διευθέτηση ζητημάτων, όπως η τηλεργασία, η τηλεκπαίδευση, η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, η χρήση software (λογισμικού) και hardware (σύγχρονου υλικού των ψηφιακών μέσων), κ.λπ. εκτός από τα εκπαιδευτικά συστήματα, εμπλέκει την οικονομία, την αγορά, το δίκαιο, την εργασία, δηλαδή το σύνολο των λειτουργικών συστημάτων που διαμορφώνουν την σύγχρονη κοινωνία. Το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών, η επαγγελματική εξουθένωση και η επαγγελματική ικανοποίηση έχουν διερευνηθεί και θα συνεχίζουν να διερευνώνται γιατί συσχετίζονται με την μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει το εργασιακό περιβάλλον. Κάθε αλλαγή στις συνθήκες του εργασιακού περιβάλλοντος προκαλεί ικανοποίηση ή δυσφορία και αυξάνει τα επίπεδα άγχους των εργαζομένων. Η ικανοποίηση ή η δυσφορία και τα επίπεδα άγχους συσχετίζονται με τα ατομικά χαρακτηριστικά του κάθε εργαζόμενου. Η αίσθηση της αυτοαποτελεσματικότητας ενισχύει την επαγγελματική ικανοποίηση και μειώνει το εργασιακό άγχος. Για τον λόγο αυτό θα διερευνηθούν και θα αξιολογηθούν οι ψηφιακές δεξιότητες και ο ψηφιακός γραμματισμός πριν από, και κατά την διάρκειά της πανδημίας με απώτερο σκοπό να εκτιμηθεί η επαγγελματική εξουθένωση. Θα διερευνηθούν ποιες ήταν οι αρχικές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στο ξαφνικό κλείσιμο των σχολείων και με ποιους τρόπους προσπάθησαν να αποκαταστήσουν την προσωπική επικοινωνία με τους μαθητές και τους γονείς. Τέλος θα διερευνηθεί αν οι εκπαιδευτικοί νιώθουν έτοιμοι να μεταβούν σε ένα νέο υπόδειγμα εκπαίδευσης που θα συνδυάζει την δια ζώσης διδασκαλία συνδυαστικά με τα νέα ψηφιακά εργαλεία.___________________________________________________________________________________________________________________ Distance learning describes the procedure of learning by distance, which initially started through correspondence and quickly evolved into online, interactive, electronic, hybrid and virtual. In the international literacy, it can be found with terms such as “Distance learning”, “Mobile learning”, “Hybrid learning”, “On-line learning”, “e-learning”, etc. Distance learning entered the educational reality “violently” as a result of the social distance measures that were imposed due to the pandemic SARS-CoV-2. It is an important social phenomenon with multiple social aspects and parameters. Arranging issues such as teleworking, distance learning, securing personal data, using software and hardware (modern digital media), etc., in addition to education systems, it involves the economy, the market, law that is, all the operating systems that shape modern society. Teacher work stress and exhaustion (burnout) and job satisfaction have been and will continue to be examined, as they are related to the changeability of the work environment. Any change in working environment conditions can lead to satisfaction or discomfort and it also increases employee stress levels. Satisfaction or discomfort and stress levels are correlated with the individual characteristics of each employee. A sense of self-efficacy enhances job satisfaction and reduces work stress. For this reason, digital skills and digital literacy will be investigated and evaluated before and during the pandemic with the ultimate goal of assessing professional exhaustion (burnout). It will be examined what were the initial reactions of the teachers to the sudden closure of schools, as well as the means they used in order to re-establish the personal communication with the students and the parents. Finally, it will be explored whether the teachers feel ready to follow a new model of education which combines traditional learning with new digital tools (blended learning). | en_US |