Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσακιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorΧαραβιτσίδου, Ευτυχία
dc.contributor.authorCharavitsidou, Eftichia
dc.date.accessioned2024-01-22T11:00:42Z
dc.date.available2024-01-22T11:00:42Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4296
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη ερευνά το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό της Φλώρινας, εξετάζοντας τις απόψεις 131 εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων από τους οποίους οι 77 ήταν γυναίκες και οι 54 άνδρες, με την πλειοψηφία να ανήκει στην κατηγορία των έγγαμων και το 50% να ανήκει στην κατηγορία των οικογενειών με τέκνα. Ο μέσος όρος ηλικίας του δείγματος ήταν 49 ετών. O μέσος όρος προϋπηρεσίας ήταν εκπαιδευτικοί με 19 έτη προϋπηρεσίας, όπου με βάση μια σειρά μεταβλητών οι οποίες ήταν: φύλο, ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, η ειδικότητα, προϋπηρεσία, οικογενειακή κατάσταση, ο αριθμός των τέκνων, η θέση στο σχολείο, ο αριθμός σχολείων στα οποία διδάσκουν και ο χρόνος μετάβασης από τη μόνιμη κατοικία στο σχολείο σε λεπτά, μελετήθηκε η συσχέτιση και τα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν το Ερωτηματολόγιο Επαγγελματική Εξουθένωσης Maslach (Maslach Burnout Inventory) με βάση τους παράγοντες της συναισθηματικής εξουθένωσης, της αποπροσωποποίησης, της προσωπικής επιτυχίας, καθώς και ένα ερωτηματολόγιο 11 ερωτήσεων για τον έλεγχο των δημογραφικών στοιχείων. Τα ευρήματα της μελέτης αυτής κατέδειξαν αυξημένο τον βαθμό της Συναισθηματικής εξουθένωσης σε συσχέτιση με την Ηλικία των εκπαιδευτικών, τον αυξημένο βαθμό της Συναισθηματικής εξουθένωσης καθώς και της Αποπροσωποποίησης σε συσχέτιση με την Προϋπηρεσία καθώς και την Σχέση εργασίας ως προς τους μονίμους εκπαιδευτικούς, τον αυξημένο βαθμό της Αποπροσωποποίησης σε συσχέτιση με την έγγαμη οικογενειακή κατάσταση. _____________________________________________________________________________________________________________________ This research studies the burn out syndrome of secondary school teachers in Florina, and examines 131 teachers of various specialties, which of them 77 are women and 54 men, with the majority of them being in the married status category and the 50% being in the category of families with children. The average age of the sample was 49 years and the average previous experience as a teacher was 19 years of service, where a series of variables (gender, age, educational level, qualifications, employment, marital status, number of children, position at school, number of schools they teach and the time that they need to move from permanent residence to school in minutes) were studied in association with burn out syndrome. The two questionnaires that were used to assess teachers were the Maslach Professional Equipment Questionnaire (Maslach Burnout Inventory) based on the factors of emotional burn out, depersonalization, personal success, and a questionnaire of 11 questions on demographic data control. The findings of this study showed an increased degree of Emotional Exhaustion in relation to the Age of teachers, an increased level of Emotional Exhaustion and Depersonalization in relation to Work Experience and the Employment Relationship (Permanent Teachers), an increased level of Depersonalization in relation to Marital Status.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπαγγελματική εξουθένωσηen_US
dc.subjectσυναισθηματική εξουθένωσηen_US
dc.subjectαποπροσωποποίησηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectερωτηματολόγιο Maslachen_US
dc.subjectburn outen_US
dc.subjectemotional exhaustionen_US
dc.subjectdepersonalizationen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectMaslach questionnaireen_US
dc.titleΗ επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeProfessional burn out in teachers of secondary schoolsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record