dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της Μαθηματικής και Παιδαγωγικής Γνώσηςτων εκπαιδευτικών στη διδασκαλία του Απειροστικού Λογισμού και συγκεκριμένα στη διδασκαλία του Ορίου. Η έννοια του Ορίου επιλέχθηκε γιατί αποτελεί το θεμέλιο του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού και οι δυσκολίες που παρουσιάζει αφορούν τόσο τους μαθητές όσο και τους ίδιους τους καθηγητές. Για το σκοπό αυτό συμμετείχαν στην έρευνα 6 εκπαιδευτικοί, τρεις με διδακτική εμπειρία σε δημόσια σχολεία και τρεις με διδακτική εμπειρία σε φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης. Μέσω ενός ερωτηματολογίου που περιείχε διδακτικά σενάρια και μιας συνέντευξης που παραχώρησαν, προέκυψαν κατηγορίες που περιγράφουν την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τις παρανοήσεις των μαθητών και τις αιτίες που τις δημιουργούν σχετικά με τα Όρια, καθώς και τους τρόπους που επιλέγουν οι ίδιοι να χειριστούν αυτές τις παρανοήσεις, τις παιδαγωγικές και διδακτικές επιλογές τους. Τα αποτελέσματα ερμηνεύθηκαν με βάση το θεωρητικό πλαίσιο της Ball και κατασκευάστηκε το παιδαγωγικό και διδακτικό προφίλ κάθε εκπαιδευτικού. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν επιτυχώς τις περισσότερες από τις παρανοήσεις των μαθητών, αδυνατούν όμως σε διδακτικές μεθόδους και στρατηγικές. Τέλος διαπιστώθηκε ότι οι τρεις εκπαιδευτικοί που εργάζονταν σε σχολεία παρουσίασαν υψηλότερη γνώση από αυτούς που εργάζονται σε φροντιστήρια. Η διαπίστωση αυτή δημιούργησε ερωτήματα για το αν ο χώρος διδασκαλίας επηρεάζει τις διδακτικές απόψεις και μεθόδους των εκπαιδευτικών, κάτι που ελπίζουμε να απαντήσουν επόμενες έρευνες.________________________________________________________________________________________________________________ The purpose of this research is to investigate the Mathematical and Pedagogical Knowledge of teachers in the teaching of Infinite Calculus and specifically in the teaching of the Limit. The concept of Limit was chosen because it is the foundation of Differential and Integral Calculus and the difficulties it presents concern both the students and the teachers themselves. For this purpose, 6 teachers participated in the research, three with teaching experience in public schools and three with teaching experience in secondary schools. Through a questionnaire containing instructional scripts and an interview they provided, categories emerged that describe their ability to recognize students' misunderstandings and the causes they create regarding the Limits, as well as the ways they choose to handle these misunderstandings, their pedagogical and didactic choices. The results were interpreted based on Ball's theoretical framework and the pedagogical and didactic profile of each teacher was constructed. The results showed that teachers successfully recognize most of the students' misunderstandings but fail in teaching methods and strategies. Finally, it was found that the three teachers who worked in schools showed higher knowledge than those who work in tutoring. This finding raised the question of whether the teaching space influences the teaching views and methods of teachers, something that we hope will be answered in future research | en_US |