Διαμόρφωση και λειτουργία Εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής στην Άτυπη Εκπαίδευση Ενηλίκων: δυνατότητες και όρια
Abstract
Εκπαίδευση Ενηλίκων: δυνατότητες και όρια.»
Η παρούσα Διδακτορική Διατριβή (Δ.Δ.) έχει ως θέμα τη διαμόρφωση και τη λειτουργία Βιωματικών Εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής (Β.Ε.Δ.ΓΡ.) στην άτυπη εκπαίδευση ενηλίκων. Αρχικά, αυτή η Δ.Δ. προσεγγίζει θεωρητικά όρους και προϋποθέσεις σχετικά με τη «Λογοτεχνία», τη «Δημιουργική Γραφή», και τα «Βιωματικά Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής». Στη συνέχεια, αναλύει την έρευνα και τη μεθοδολογία στα Βιωματικά Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής Ενηλίκων.
Πιο συγκεκριμένα η Δ.Δ., εξηγεί τον τρόπο προώθησης των Β.Ε.Δ.ΓΡ. που οργανώνει η υποφαινόμενη ερευνήτρια, σημειώνει τα ποσοστά ανταπόκρισης, εξετάζει το προφίλ των συμμετεχόντων στα Β.Ε.Δ.ΓΡ. με τη χρήση ερωτηματολογίου, σχεδιάζει και υλοποιεί σύγχρονες και καινοτόμες προτάσεις διδασκαλίας, συγκεντρώνει τα παραγόμενα κείμενα των συμμετεχόντων και διασφαλίζει την ποιότητα των Β.Ε.Δ.ΓΡ. μέσω της αξιολόγησης. Ακολούθως, η Δ.Δ. παρουσιάζει τα αποτελέσματα των Β.Ε.Δ.ΓΡ. Ακόμη, η παρούσα Δ.Δ. αναλύει και συζητά τα δεδομένα που συνέλεξε με σκοπό να ανιχνεύσει/προβλέψει το μέλλον της Δ.ΓΡ. στον χώρο αυτόν στην Ελλάδα και να δημιουργήσει υλικοτεχνική υποδομή για περαιτέρω έρευνες. Τέλος, παραθέτει τη σχετική και ειδική βιβλιογραφία που χρησιμοποίησε, ενώ συμπεριλαμβάνει στο παράρτημα τις φόρμες πρόσκλησης των Β.Ε.Δ.ΓΡ., τις φόρμες συμμετοχής, τα παραγόμενα κείμενα και τις φόρμες αξιολόγησης.
______________________________________________________________________________________________________________________ The subject of this Dissertation Thesis (DTh) is the configuration and operation of Experiential Creative Writing Workshops (ECWW) in non-formal adult education. Initially, this DTh approaches terms in a theoretical basis and conditions related to "Literature", "Creative Writing", and "Experiential Creative Writing Workshops". Then, the DTh analyzes the research and methodology in the ECWW for Adults. More specifically, the current Thesis explains how to promote ECWW, organized by the underlying researcher, notes the response rates, examines the profile of the participants in ECWW by analyzing questionnaires, designs and implements modern and innovative teaching proposals, collects the texts produced by the participants and ensures the quality of ECWW. through evaluation. Furthermore, this DTh presents the results of ECWW, as well as, the research conducted. Moreover, the present DTh analyzes and discusses the data collected in order to detect / predict the future of ECWW in this area in Greece and to create material and technical infrastructure for further research. Finally, it lists the relevant and specialized bibliography that it used, while it includes in the appendix the invitation forms of ECWW, the participation forms, the produced texts and the evaluation forms.