dc.description.abstract | Οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής καλούνται όλο και περισσότερο να παρέχουν κατάλληλη υποστήριξη στους μαθητές με αυτισμό που φοιτούν στο γενικό σχολείο. Κατά συνέπεια, σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξεταστεί η εμπειρία και η γνώση των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον αυτισμό, καθώς επίσης και να μελετηθούν οι στάσεις τους και οι στρατηγικές που εφαρμόζουν σε σχέση με τη συμπερίληψη των μαθητών με αυτισμό στη γενική τάξη. Στην έρευνα συμμετείχαν 117 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 78 εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής, οι οποίοι δίδασκαν σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου, και 39 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, οι οποίοι υπηρετούσαν είτε στο Tμήμα Ένταξης του σχολείου είτε στην Παράλληλη στήριξη. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο Autism Inclusion Questionnaire (Segall & Campbell, 2007). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής διέθεταν καλύτερο επίπεδο γνώσεων για τον αυτισμό και ότι γνώριζαν και είχαν χρησιμοποιήσει περισσότερες στρατηγικές για τη συμπερίληψη των μαθητών με αυτισμό σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής. Αντίθετα, τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής δε διέφεραν από τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής ως προς τις στάσεις απέναντι στη συμπερίληψη των μαθητών με αυτισμό και ότι αυτοί γενικά είχαν θετικές στάσεις. Επιπρόσθετα, ανάμεσα στην εμπειρία και τις γνώσεις των εκπαιδευτικών για τον αυτισμό και τη γνώση και χρήση στρατηγικών συμπερίληψης βρέθηκε θετική συσχέτιση, ενώ ανάμεσα στις στάσεις των εκπαιδευτικών και τη γνώση και χρήση στρατηγικών δεν υπήρξε συσχέτιση. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη σημασία της πρόσθετης κατάρτισης των εκπαιδευτικών πάνω σε ζητήματα συμπερίληψης μαθητών με αυτισμό.General and special education teachers are increasingly called on to provide appropriate support for students with autism educated in mainstream schools. As a result, this study investigated elementary general education and special education teachers' experience and knowledge regarding autism as well as attitudes and classroom strategies toward inclusion of students with autism in general education classrooms. The research involved 117 elementary school teachers, 78 general education teachers and 39 special education teachers, serving students in public general schools. General education teachers taught in all grades and special education teachers worked in Integration Classes and in Parallel Support. Data were collected from the purposive population using the Autism Inclusion Questionnaire (Segall & Campbell, 2007). Results indicated that special education teachers held higher levels of experience, knowledge of autism, and awareness and use of classroom strategies for inclusion children with autism as compared to general education teachers. However, the findings revealed that special education teachers didn’t show more positive attitudes towards the inclusion of students with autism than general education teachers did. Teachers generally reported positive attitudes. In addition, significant relationship was found between experience and knowledge of autism and awareness and use of classroom strategies for inclusion, whereas attitudes and awareness and use of strategies were unrelated. These results highlight the importance of additional teacher training on issues of inclusion of students with autism. | en_US |