Show simple item record

dc.contributor.authorΑγγαρίδου, Ειρήνη
dc.date.accessioned2017-02-14T11:35:31Z
dc.date.available2017-02-14T11:35:31Z
dc.date.issued2017-01
dc.identifier.other595 ΑΓΓ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/440
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από ένα πρόγραμμα παρέμβασης, σε παιδί με ελαφρά νοητική υστέρηση και διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – υπερκινητικότητα. Αφού συλλέχθηκε το ιστορικό του παιδιού από φορείς όπως κοινωνιολόγους, ψυχολόγους και τη διάγνωση των ΚΕΔΔΥ, σε συνάρτηση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών κοινωνικών δεξιοτήτων για μαθητές με ελαφρά ή μέτρια νοητική υστέρηση, συντάχθηκαν οι δραστηριότητες. Σε διάστημα δύο μηνών, υλοποιήθηκαν αρχικά δραστηριότητες αξιολόγησης, σε δύο θεματικούς άξονες των κοινωνικών δεξιοτήτων. Κατόπιν, πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες με σκοπό την ενίσχυση των δεξιοτήτων, και τέλος, επαναλήφθηκαν οι ίδιες δραστηριότητες αξιολόγησης, προκειμένου να εντοπιστεί κάποια τυχόν βελτίωση. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως υπήρξε μια μικρή βελτίωση σε συγκεκριμένους τομείς των κοινωνικών δεξιοτήτων, ενώ άλλοι παρέμειναν στάσιμοι. Εν κατακλείδι, η συγκεκριμένη έρευνα έδειξε πως η παρέμβαση σε παιδί με ελαφρά νοητική υστέρηση και διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – υπερκινητικότητα, επιδρά θετικά στην ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού, παρόλα αυτά, η μικρή διάρκεια των δύο μηνών της παρέμβασης δεν είναι επαρκής, για την ικανοποιητική ανάπτυξη των δεξιοτήτων του.This assignment aims at examining the improvement of social skills through an intervention in a child with mild mental retardation and attention deficit – hyperactivity. Once the background of the child had been collected from sectors, such as a sociologist, a psychologist and a disorder diagnostic center, the activities got prepared according to the curriculum of social skills for students with mild or moderate mental retardation and the child’s background. Within two months, initially, evaluation activities were applied in two thematic areas of social skills. Subsequently, social skill enhancing activities were carried out and, at the end of the intervention’s process, the same evaluation activities were reapplied in order to identify any possible improvement. According to the research’s results, there was a slight improvement in some sectors of social skills, with several others remaining on their previous state. In conclusion, this research showed that interventions in children with the specific intellectual disability result positively in their social skills’ improvement, however, the short duration of two months of the intervention program, is considered insufficient for the child’s satisfactory social skills development.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΝοητική υστέρησηen_US
dc.subjectΔιαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότηταen_US
dc.subjectΜελέτη περίπτωσηςen_US
dc.subjectCase studyen_US
dc.subjectMental retardationen_US
dc.subjectAttention deficit-Hyperactivityen_US
dc.titleΠρόγραμμα ενίσχυσης κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδί με ελαφρά νοητική αναπηρία και ΔΕΠ-Υ:en_US
dc.title.alternativeSocial skills enhancement mild intellectual disabilities and AD/HD: Case studyen_US
dc.typeΠτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record