Show simple item record

dc.contributor.authorΣταθοπούλου, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2017-02-15T08:47:22Z
dc.date.available2017-02-15T08:47:22Z
dc.date.issued2016-12-20
dc.identifier.other689 ΣΤΑ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/445
dc.description.abstractΜέσα από τον επιστημονικό λόγο, όπως εκφράζεται στην ελληνική εκπαιδευ-τική αρθρογραφία μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ως τις αρχές της δεκαετίας του ογδόντα, ερευνώνται και αναλύονται ποικίλα θέματα που αφορούν την προσχολική αγωγή. Το παιδί της προσχολικής ηλικίας τοποθετείται στο επίκεντρο του ενδιαφέρο-ντος και γύρω από αυτό αναλύονται έννοιες που αφορούν το σκοπό, το εκπαιδευτικό σχεδιασμό και τη σημασία της προσχολικής αγωγής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύ-στημα, το ρόλο των νηπιαγωγών και το περιεχόμενο της επιστημονικής και επαγγελ-ματικής τους κατάρτισης, τη διαμόρφωση των αντιλήψεων για τη διδακτική πράξη σε σχέση με την επιρροή που άσκησαν διεθνείς τάσεις και προσεγγίσεις και γενικότερα την αγωγή του παιδιού της προσχολικής ηλικίας. Με το πέρασμα του χρόνου τίθενται τα θεμέλια που διαμορφώνουν το διαχρονικό σκοπό της προσχολικής αγωγής που εί-ναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του νηπίου. Μέσα από το θεσμό του νηπιαγωγείου επιτυγχάνεται η παιδαγωγική φροντίδα, αναγνωρίζονται η αξία και η παιδαγωγική συμβολή του παιχνιδιού και ο αντισταθμιστικός ρόλος της προσχολικής αγωγής. Η προσχολική αγωγή εστιάζει στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του νη-πίου και στις παιδαγωγικές δραστηριότητες και όχι τόσο στις γνώσεις. Ο σωστός τρόπος έκφρασης της νηπιαγωγού προς τα νήπια έχει καθοριστική σημασία, γιατί η ανάπτυξη του προφορικού λόγου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εκμάθηση της ανάγνωσης. Το κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον του νηπιαγωγείου ευνοεί όχι μόνο την αγωγή του νηπίου, αλλά και τη σωστή λειτουργία του νηπιαγωγείου. Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός για την προσχολική αγωγή στηρίζεται σε ένα ρεαλιστικό πνεύμα βασισμένο στην ελληνική πραγματικότητα και αναγνωρίζεται η ανάγκη να επεκταθεί η εκπαίδευση προς το νηπιαγωγείο, καθώς, επίσης, και η σημασία της γενίκευσης του θεσμού της προσχολικής αγωγής. Προβάλλεται το αίτημα για ισότιμη εκπαίδευση των νηπιαγωγών με τους δασκάλους, ενώ οι απόψεις που διατυπώνονται σχετικά με την οργανωτική μορφή των σχολών νηπιαγωγών αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της κατάρτισης των νηπιαγωγών. Επίσης, μεγάλη επιρροή φαίνεται να ασκούν τα παιδαγωγικά συστήματα σημαντικών παιδαγωγών στη διαμόρφωση της προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα. Through the scientific discourse, as expressed in the Greek educational literature after World War II to the early eighties, investigated and analyzed various issues related to early childhood education. The child of preschool age placed in the focal point of interest and around it analyzed concepts for the purpose, the educational planning and the importance of early childhood education in the Greek educational system, the role of nursery school teachers and the content of their scientific and professional training, the mould of conceptions about teaching action in relation to the influence exerted by international trends and approaches and generally the education of the preschool child. With the passage of time are placed the foundations that mould the temporal purpose of the early childhood education, which is the all-round personality development of the infant. Through the institution of nursery school achieved pedagogical care, recognized the value and the educational contribution of play and the countervailing role of early childhood education. Preschool education focuses on shaping the personality of the infant and in pedagogical activities rather than knowledge. The correct way of expression of nursery school teacher has got a decisive importance, because the development of oral language is a prerequisite for learning to read. The suitably configured environment of nursery school favours not only the education of the infant, but also the correct operation of nursery school. The educational planning for early childhood education is based on a pragmatic spirit according to Greek reality and is recognized the need to extend the education to nursery school and also the importance of generalization of the institution of early childhood education. Appears the demand for equal education of nursery school teachers with primary school teachers, while the options expressed on the organizational form of faculties of nursery school teachers are an important step to upgrade the education of nursery school teachers. Also, great influence seem to have the educational systems of important pedagogues in forming preschool education in Greece.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΠροσχολική αγωγήen_US
dc.subjectΝήπιοen_US
dc.subjectΝηπιαγωγόςen_US
dc.subjectΝηπιαγωγείοen_US
dc.subjectEarly childhood educationen_US
dc.subjectInfanten_US
dc.subjectNursery school teacheren_US
dc.subjectNursery schoolen_US
dc.titleΟ επιστημονικός λόγος για την αγωγή και εκπαίδευση της προσχολικής ηλικίας. Επισκόπηση της ελληνικής εκπαιδευτικής αρθρογραφίας από το 1946 ως το 1984en_US
dc.title.alternativeScientific discourse of early childhood education. Review of Greek Educational Journals from 1946 to 1984en_US
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record