Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζάρτζας Γεώργιος
dc.contributor.authorΠαπαδημητρίου, Μαρία
dc.contributor.authorPapadimitriou, Maria
dc.date.accessioned2024-02-19T10:14:28Z
dc.date.available2024-02-19T10:14:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4460
dc.descriptionΕπιστήμες της Αγωγής: Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Κατάρτιση και Επιμόρφωσηen_US
dc.description.abstractΟι κοινωνίες από το παρελθόν έως και σήμερα αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το διαφορετικό ως ένα υγιές μέλος τους που αλληλεπιδρά με τα υπόλοιπα με στόχο την εξέλιξη εν γένει. Εν αντιθέσει, το αντιμετωπίζουν ως υποδεέστερο σε σχέση με το συνηθισμένο και δίνουν έμφαση στα μειονεκτήματα του πρώτου να συγκαταλέγεται με εποικοδομητικό τρόπο στο σύνολο όπου και ανήκει, ενώ ταυτόχρονα επιμένουν στην ανεπάρκεια του ίδιου να συμβάλλει στην κοινωνική ανάπτυξη. Το πρώτο μέρος του πρώτου κεφαλαίου της παρούσας διπλωματική εργασίας αποτελείται από την εισαγωγή και στη συνέχεια προβάλλεται η εκπαιδευτική πολιτική της ειδικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα και η αξιολόγηση για τη μάθηση που θα συμβάλλει ως αρωγός για μια συμπεριληπτική εκπαίδευση. Στο δεύτερο μέρος του γίνεται αναφορά στους λόγους που οδήγησαν τη συντάκτρια να επιλέξει το θέμα της, σε ενδεικτικές νομοθεσίες, σε έρευνες και σε ενδεικτική βιβλιογραφία που μελετήθηκαν για να συγκεντρωθεί το απαραίτητο υλικό, στη μεθοδολογία ανάλυσης και συσχέτισης των πηγών, στην κριτική ανάλυσης λόγου με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση περιεχομένου. Τίθενται επίσης τα ερευνητικά ερωτήματα που οδήγησαν στην έρευνα του θέματος, με σκοπό να συμβάλει ως ένα εργαλείο που θα βοηθήσει την επιστημονική κοινότητα να ανακαλύψει μεθόδους ουσιαστικής συμπερίληψης, καλλιεργώντας μία ολιστική κουλτούρα. Στο δεύτερο κεφάλαιο, ερευνάται η πορεία της ειδικής αγωγής από τη στιγμή που έλαβε χώρα έως και σήμερα, καθώς και το περιεχόμενο του όρου «συμπερίληψη» όπως και οι προϋποθέσεις της λειτουργίας μιας συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Ακολούθως, στο τρίτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται ανάλυση του περιεχομένου της έννοιας της «ετερότητας» και αναφέρονται οι ποικίλες στερεοτυπικές αντιδράσεις που παρουσιάζονται στις περιπτώσεις όπου η ίδια κάνει αισθητή την παρουσία της. Έπειτα, παρατίθεται ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η ειδική αγωγή σήμερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στον ελλαδικό χώρο, με στόχο την εποικοδομητικότερη λειτουργία της. Στο τέταρτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στην αξιολόγηση, στην εκπαιδευτική αξιολόγηση, στα μοντέλα και στις διάφορες μορφές της, στη διαμορφωτική αξιολόγηση ή αξιολόγηση για τη μάθηση που αποτελεί τον αρωγό για τη συμπερίληψη και στις δέκα αρχές της Assessment Reform Group (ARG) όπως και στις στρατηγικές της αξιολόγησης για τη μάθηση, που συντελούν στη λειτουργία ολιστικών σχολείων. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που αφορούν την εργασία στην ολότητά της και ακολουθεί η σχετική βιβλιογραφία, ελληνική και ξένη. ___________________________________________________________________________________________________________________ Societies from the past to the present fail to treat the different as a healthy member of their societies that interacts with the rest with the aim of evolution in general. On the contrary, they treat it as inferior to the ordinary and emphasise the disadvantages of the former in being constructively included in the whole to which it belongs, while at the same time insisting on its inadequacy to contribute to social development. The first part of the first chapter of this thesis consists of the introduction and then the educational policy of special education in secondary education in Greece today and the assessment for learning that will contribute as a helper for an inclusive education is presented. The second part of the paper refers to the reasons that led the author to choose her topic, indicative legislation, research and indicative bibliography that were studied to gather the necessary material, the methodology of analysis and correlation of sources, critical discourse analysis with emphasis on the interpretive approach to content. It also sets out the research questions that led to the research on the topic, with the aim of contributing as a tool to help the scientific community to discover methods of meaningful inclusion, fostering a holistic culture. In the second chapter, the course of special education from its inception to the present day is explored, as well as the content of the term "inclusion" and the prerequisites for the operation of inclusive education. Subsequently, in chapter three, an analysis of the content of the concept of 'otherness' is carried out and the various stereotypical reactions that occur in cases where it makes its presence felt are mentioned. Then, the way in which special education currently operates in secondary education in Greece is presented, with the aim of making it more constructive. In the fourth chapter, reference is made to assessment, educational assessment, its models and its various forms, formative assessment or assessment for learning which is the facilitator for inclusion and the ten principles of the Assessment Reform Group (ARG) as well as the strategies of assessment for learning which contribute to the functioning of holistic schools. Finally, in chapter five, the conclusions concerning the paper in its entirety are presented, followed by the relevant literature, both Greek and foreign.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectειδική αγωγήen_US
dc.subjectειδική αγωγήen_US
dc.subjectετερότηταen_US
dc.subjectστερεότυπαen_US
dc.subjectεκπαιδευτική αξιολόγησηen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectothernessen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjecteducational evaluationen_US
dc.titleΗ Εκπαιδευτική Πολιτική Ειδικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα και η Αξιολόγηση για την μάθηση, ως αρωγός για συμπεριληπτική εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeThe educational Policy of Special Education in Secondary Education in Greece today and Assessment for learning, as a facilitator for an inclusive educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record