Show simple item record

dc.contributor.authorΤελάκη, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2017-02-15T09:38:19Z
dc.date.available2017-02-15T09:38:19Z
dc.date.issued2016-12-20
dc.identifier.other690 ΤΕΛ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/446
dc.description.abstractΤα ρομπότ χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στην θεραπεία και στην εκπαίδευση των παιδιών που πάσχουν από διαταραχές του φάσματος του αυτισμού. Αυτή η εργασία είναι μια μελέτη περίπτωσης και διερευνά την πιθανή χρήση ενός ρομπότ ως θεραπευτικό μέσο σε παιδιά που πάσχουν από αυτισμό χαμηλής λειτουργικότητας. Η διερεύνηση εστιάζει στο αν ένα ρομπότ μπορεί να εμπλέξει ένα τέτοιο παιδί σε ένα απλό παιχνίδι και να διατηρήσει το ενδιαφέρον του αμείωτο με στόχο να βελτιώσει και να αναπτύξει την βασική κοινωνική δεξιότητα της λήψης σειράς (turn – taking). Αρχικά παρατίθενται στοιχεία σχετικά με τον αυτισμό. Σχολιάζεται η προέλευση της ονομασίας του αυτισμού, τι είναι αυτισμός, ποια είναι η συχνότητα εμφάνισης του αυτισμού, με βάση τα στοιχεία του Ιδρύματος Επιστήμης του Αυτισμού του 2016 και αναφέρονται οι συμπεριφορικές θεραπείες που χρησιμοποιούνται στον αυτισμό με στόχο την βελτίωση της καθημερινότητας αυτών των ατόμων. Στην συνέχεια παρατίθενται τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το προφίλ των ατόμων που πάσχουν από αυτισμό. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται παράθεση του τομέα της ρομποτικής που μελετά την αλληλεπίδραση ρομπότ – ανθρώπου και χρησιμοποιείται στην θεραπεία του αυτισμού. Περιγράφεται η φυσική εμφάνιση των ρομπότ που χρησιμοποιούνται σε τέτοιες θεραπείες και οι στόχοι των θεραπευτικών παρεμβάσεων. Ακολουθεί ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σε έρευνες που έκαναν χρήση ρομπότ στην θεραπεία σε παιδιά με αυτισμό. Αναφέρονται τα χαρακτηριστικά των ρομπότ, ο στόχος της παρέμβασης και τα συμπεράσματα της μελέτης. Το τέταρτο κεφάλαιο αφορά στο πρακτικό μέρος αυτής της εργασίας. Αρχικά παρατίθενται ο σκοπός και το ερευνητικό ερώτημα της μελέτης περίπτωσης. Γίνεται αναφορά των συμμετεχόντων και περιγραφή του προφίλ του καθενός. Σχολιάζονται οι περιορισμοί της έρευνας και περιγράφεται το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε. Έπειτα περιγράφεται η οργάνωση των δοκιμών με τα στάδια της παρέμβασης και τα κριτήρια συμπεριφοράς του μαθητή που αναλύθηκαν στην περιγραφική και ποιοτική ανάλυση με βάση το βιντεοσκοπημένο υλικό. Τέλος συζητούνται τα αποτελέσματα και συμπεράσματα από την διερεύνηση της μελέτης περίπτωσης. Προτείνονται σημεία βελτίωσης του εργαλείου και αναφέρονται σημεία στα οποία θα πρέπει να σταθούν μελλοντικές έρευνες.Robots are increasingly used in the treatment and education of children with autistic spectrum disorders. This paper is a case study and investigates the possible use of a robot as a therapeutic agent in children with low-functioning autism. The research focuses on whether a robot can involve a child with ASD in a game and maintain his interest undiminished in order to improve and develop the basic social skill of turn - taking. In the first chapter facts about autism are cited, such as the term origins, what is autism, what is autism’s incidence based on Autism Science Foundation’s facts of 2016 and the behavioral therapies that are used in autism in order to improve the daily lives of these children. Finally, the profile of people with ASD is cited. The second chapter discusses the field of robotics that studies the robot - human interaction and that is used in the treatment of autism. The physical appearance of robots that are used is mentioned as well as the aims of the therapeutic interventions. A review of past researches on the therapeutic use of robots in the treatment of children with autism follows. The characteristics of the robots used, the aim of the intervention and the conclusions of the study are presented for each research. The fourth chapter is about the research of this paper. It discusses the aim and the research question of the case study, the sample and its profile, the research limitations and the robot that was used. A description of the intervention’s stages follows and the children’s’ behavior criteria that were descriptively and qualitatively analyzed based on the video footage. Finally the results and conclusions of the investigation are discussed and suggestions for future research are recommended.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΡομπότen_US
dc.subjectΑυτισμόςen_US
dc.subjectΛήψη σειράςen_US
dc.subjectRobotsen_US
dc.subjectAutismen_US
dc.subjectTurn-takingen_US
dc.titleΧρήση ρομποτικού μέσου για την ενίσχυση λήψης σειράς σε ομαδικό παιχνίδι από παιδιά με αυτισμό χαμηλής λειτουργικότηταςen_US
dc.title.alternativeUse of robotic intervention to enhance turn-taking of children with low-functioning autism in collaborative playen_US
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record