Show simple item record

dc.contributor.advisorΣπύρτου, Άννα
dc.contributor.authorΚαπουσίζη, Δήμητρα
dc.contributor.authorKapousizi, Dimitra
dc.date.accessioned2024-02-20T10:06:38Z
dc.date.available2024-02-20T10:06:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4471
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Θετικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΟ ρόλος των μοντέλων και της μοντελοποίησης στις Φυσικές Επιστήμες είναι πολύ σημαντικός καθώς η ορθή χρήση τους και η ανάπτυξη ικανοτήτων μοντελοποίησης αποτελεί βασικό στόχο στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών. Στην παρούσα εργασία περιγράφονται οι όψεις των μοντέλων και της μοντελοποίησης όπως συναντώνται στη διεθνή βιβλιογραφία και παρατηρείται πως η χρήση των μοντέλων και η ανάπτυξη ικανοτήτων μοντελοποίησης των μαθητών επηρεάζεται από την εμπειρία και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα μοντέλα. Για αυτό το λόγο, διερευνώνται οι αντιλήψεις 15 μελλοντικών εκπαιδευτικών, εν ενεργεία φοιτητών των τμημάτων Νηπιαγωγών, Δημοτικής Εκπαίδευσης και Φυσικής, με τη μέθοδο των ημιδομημένων συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι περισσότεροι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί του δείγματος αναγνωρίζουν ελάχιστα τους συμβολικούς τύπους και τους προφορικούς κανόνες ως επιστημονικά μοντέλα, ενώ αναγνωρίζουν ως μοντέλα τα απτά αντικείμενα ή τις προσομοιώσεις. Η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση και υποστήριξη των μελλοντικών εκπαιδευτικών στην κατανόηση και τη χρήση μοντέλων ώστε να ενισχυθεί η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.______________________________________________________________________________________________________________The role of models and modeling in science is very important as their proper use, as well as the development of modeling skills, is a key goal in Science Education. In this study, the aspects of models and modeling as found in the international literature are described and it is observed that the use of models and the development of students' modeling skills is influenced by the teachers’ experience and perceptions regarding models. For this reason, the perceptions of 15 pre-service teachers, current students of the departments of Nursery School, Department of Primary Education and Physics Department, are investigated using the method of semi-structured interviews. The results show that most pre-service teachers rarely recognize symbolic formulas and verbal rules as scientific models, while they recognize tangible objects or simulations as models. The research highlights the need for further training and support of future teachers in understanding and using models to enhance science teaching.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectμοντέλα φυσικών επιστημώνen_US
dc.subjectμοντελοποίηση στις φυσικές επιστήμεςen_US
dc.subjectδιδασκαλία και μάθηση φυσικών επιστημώνen_US
dc.subjectαντιλήψεις μελλοντικών εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectscience modelsen_US
dc.subjectmodeling in scienceen_US
dc.subjectscience teaching and learningen_US
dc.subjectpre-service teachers' viewsen_US
dc.titleΌψεις των μοντέλων και της μοντελοποίησης στη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών: διερεύνηση αντιλήψεων μελλοντικών εκπαιδευτικών για τα μοντέλα στις Φυσικές Επιστήμεςen_US
dc.title.alternativeAspects of models and modeling in Science teaching and learning: exploring pre-service teachers’ views of models in Scienceen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record