Show simple item record

dc.contributor.advisorΓιαννακοπούλου Αναστασία
dc.contributor.authorΑνανιάδης, Βασίλειος
dc.contributor.authorΚαραμάνης, Θωμάς
dc.date.accessioned2024-03-19T08:59:25Z
dc.date.available2024-03-19T08:59:25Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4665
dc.description.abstractΑναμφίβολα, τα ψηφιακά μέσα έχουν επηρεάσει σημαντικά την κινηματογραφική βιομηχανία, σε όλα τα επίπεδα ποικιλοτρόπως. Ιδιαίτερα σημαντική φαίνεται ότι είναι η επιρροή που ασκούν στα άτομα νεαρής ηλικίας, όσον αφορά τον τρόπο επιλογής ταινιών, τα κανάλια που επιλέγουν για την ενημέρωση τους σχετικά με την κυκλοφορία νέων ταινιών, αλλά και τα μέσα προβολής τους. Σκοπός: Η διερεύνηση του ενδιαφέροντος των νέων για τον κινηματογράφο, τα μέσα τα οποία επιλέγουν για να ενημερώνονται για την κυκλοφορία νέων κινηματογραφικών ταινιών, την συχνότητα παρακολούθησης ταινιών και το είδος. Παράλληλα, διερευνά τις συνήθειες – τάσεις και τα είδη κινηματογραφικών ταινιών τα οποία επιλέγουν να παρακολουθήσουν. Μεθοδολογία: Για τις ανάγκες υλοποίησης της παρούσας μελέτης, αρχικά διενεργήθηκε μια ενδελεχής βιβλιογραφική έρευνα, σε επιστημονικά έγκυρες βάσεις δεδομένων, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, με την χρήση λέξεων κλειδιά. Σε δεύτερο χρόνο, υλοποιήθηκε μια ποσοτική έρευνα με την χρήση ερωτηματολογίου, με στόχο την καταγραφή των απόψεων των νέων αναφορικά με τον κινηματογράφο. Πρόκειται για ένα σύγχρονο ερωτηματολόγιο, το οποίο δομήθηκε με την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριας και διανεμήθηκε ηλεκτρονικά. Συμπεράσματα: Συμπερασματικά διαπιστώθηκε ότι, τα ψηφιακά μέσα, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αντίστοιχα οι πλατφόρμες streaming (συνδρομητικές πλατφόρμες - κανάλια), έχουν μεταβάλει σημαντικά την κινηματογραφική εμπειρία του νέου θεατή. Μολονότι, ο κινηματογράφος συνιστά ένα κλασσικό μέσο ψυχαγωγίας για τα άτομα νεαρής ηλικίας, εντούτοις αρκετά συχνά, αυτοί επιλέγουν την παρακολούθηση ταινιών περιπέτειας η κωμωδίας από το σπίτι, δεδομένου του μικρού οικονομικού κόστους, αλλά και της ευκολίας στην επιλογή ταινιών που προσφέρουν οι συνδρομητικές πλατφόρμες. Μόνο μερικές φορές τον χρόνο, επιλέγουν να επισκέπτονται με την παρέα τους κάποια κινηματογραφική αίθουσα. Παράλληλα, οι νέοι φαίνεται ότι δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα νέα αυτά μέσα για την ενημέρωση τους – κυκλοφορία νέων ταινιών, trailer, ανάγνωση κριτικών, και συνεντεύξεις με ηθοποιούς, προκειμένου να έχουν μια σχετικά ολοκληρωμένη εικόνα για την ταινία που πρόκειται να προβληθεί, ώστε να μπορούν να κρίνουν αν τους ενδιαφέρει να την παρακολουθήσουν. -------------------------------- Undoubtedly, digital media have had a significant impact on the film industry, at all levels in a variety of ways. Particularly significant seems to be the influence they have on young people, in terms of how they choose films, the channels they choose to inform them about the release of new films, and the means of viewing them. Aim: To investigate young people's interest in cinema, the media they choose to be informed about the release of new films, the frequency of watching films and the genre. At the same time, it explores the habits - trends and the types of films they choose to watch. Methodology: For the needs of the implementation of this study, a thorough bibliographic research was initially conducted, in scientifically valid databases, in Greek and English, using keywords. Next, a quantitative survey was carried out using a questionnaire, with the aim of recording young people's views on cinema. This was a modern questionnaire, which was structured with the guidance of the teacher in charge and distributed electronically. Conclusions: In conclusion, it was found that, digital media, such as social media and respectively streaming platforms (subscription platforms - channels), have significantly altered the film experience of the young viewer. Although cinema is a classic mean of entertainment for young people, they often choose to watch adventure films or comedies at home, given the low financial cost and the ease of choice of films offered by pay-TV platforms. Only a few times a year do they choose to visit a cinema with their friends. At the same time, young people seem to show a particular preference for these new media for their information - release of new films, trailers, reading reviews, and interviews with actors, in order to have a relatively complete picture of the film to be shown, so that they can judge whether they are interested in watching it.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσωνen_US
dc.subjectΤαινίαen_US
dc.subjectΚινηματογράφοςen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectStreamingen_US
dc.subjectΜέσα Κοινωνικής Δικτύωσηςen_US
dc.titleΟ ρόλος των ψηφιακών μέσων στην προώθηση των κινηματογραφικών προβολώνen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record