Επαγγελματική ανάπτυξη και ανάληψη επαγγελματικών ρόλων στο Δημοτικό: Σημειωτική ανάλυση των διαθεματικών δραστηριοτήτων των σχολικών εγχειριδίων του μαθήματος της Ελληνικής γλώσσας
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ελέγξει τον τρόπο δόμησης της επαγγελματικής ανάπτυξης στο Δημοτικό σχολείο, μέσα από την ανάληψη διαφόρων κοινωνικών και επαγγελματικών ρόλων από τους μαθητές, στα πλαίσια της ενασχόλησής τους με διαθεματικές δραστηριότητες των σχολικών εγχειριδίων. Από τον πληθυσμό των εγχειριδίων, επιλέχτηκαν τα εγχειρίδια του μαθήματος της Ελληνικής Γλώσσας όλων των τάξεων του Δημοτικού, τα οποία χρησιμοποιούνται το σχολικό έτος 2016-17. Ως μεθοδολογικό εργαλείο για την ανάλυση του περιεχομένου τους, αξιοποιήθηκε το σημειωτικό μοντέλο του Algirdas Julien Greimas. Από την έρευνα καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός ξεκινά από το Δημοτικό και προωθείται μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες διαθεματικές δραστηριότητες που υπάρχουν διασκορπισμένες στα σχολικά εγχειρίδια όλων των τάξεων.ABSTRACT
The purpose of this study is to focus on the structure of career development in primary education, through different social and professional roles undertaken by pupils, when they deal with interdisciplinary activities inside textbooks. The research sample is the current textbooks of Greek language course (2016-17). As a methodological tool for the content analysis, is chosen the semiotic model of Algirdas Julien Greimas. The research concluded that the vocational guidance is promoted by suitably shaped interdisciplinary activities, which are scattered in textbooks of all classes.