Show simple item record

dc.contributor.advisorΚλεφτοδήμος Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΜουστάκα, Μαρία
dc.date.accessioned2024-04-10T10:39:28Z
dc.date.available2024-04-10T10:39:28Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4709
dc.description.abstractΟι εφαρμογές μικτής πραγματικότητας χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά σε πολλούς τομείς όπως η διαφήμιση, η ψυχαγωγία, ο τουρισμός και η εκπαίδευση. Με εμπειρίες μικτής πραγματικότητας (MR) που βασίζονται στην τοποθεσία, μπορεί κάποιος να αποκτήσει γνώσεις, επισκεπτόμενος χώρους εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, μέσω ενημερωτικού ψηφιακού περιεχομένου που ενεργοποιείται και εμφανίζεται στην κινητή συσκευή του, όταν φτάνει σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Η τοποθεσία του εκπαιδευόμενου παρακολουθείται συνεχώς μέσω του αισθητήρα GPS της κινητής συσκευής και το σενάριο του παιχνιδιού μπορεί να εξελίσσεται σε περιοχές ιστορικού, πολιτιστικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Μια εμπειρία ΜR μπορεί να γίνει πιο συναρπαστική αν συνδυαστεί με στοιχεία παιχνιδοποίησης (gamification) και αφήγησης (storytelling). Η παιχνιδοποίηση μπορεί να επηρεάσει θετικά την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς ενσωματώνει μηχανισμούς και στοιχεία παιχνιδιού σε δραστηριότητες αποκόμισης γνώσεων. Η αφήγηση είναι βαθιά ενσωματωμένη στην ανθρώπινη μάθηση και επικοινωνία. Οι άνθρωποι μπορούν να οργανώσουν, νοητικά, καλύτερα τις πληροφορίες όταν μεταδίδονται μέσω μιας ιστορίας. Κάθε πρόοδος στην τεχνολογία, που επιτρέπει στους ανθρώπους να λένε ιστορίες με νέους και δυνητικά πιο συναρπαστικούς τρόπους, μπορεί να έχει βαθύ αντίκτυπο στην επικοινωνία και στη μάθηση. Ο Προϊστορικός Λιμναίος Οικισμός του Δισπηλιού είναι ένας πολύ σημαντικός αρχαιολογικός χώρος, που βρίσκεται στο νότιο άκρο της λίμνης Ορεστιάδας, σε απόσταση 8 χιλιομέτρων από την πόλη της Καστοριάς. Στον χώρο υπάρχει μια αναπαράσταση με καλύβες φτιαγμένες από άχυρο και πηλό, που προσομοιάζουν στον προϊστορικό οικισμό, ο οποίος αποτελούταν από καλύβες πάνω σε πασσαλόπηκτες πλατφόρμες. Ο χώρος υπόκειται εδώ και αρκετά χρόνια σε συστηματική αρχαιολογική έρευνα, η ανασκαφή της οποίας έχει φέρει στο φως χιλιάδες ευρήματα από τη νεολιθική ακόμη εποχή, κάποια από τα οποία είναι ιδιαίτερης σπουδαιότητας. Στην παρούσα εργασία σχεδιάστηκαν και δημιουργήθηκαν δύο εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (AR) βάσει τοποθεσίας, που αξιοποιούν την παιχνιδοποίηση και την αφήγηση για να παρέχουν γνώσεις πολιτιστικής κληρονομιάς σχετικά με τον προϊστορικό λιμναίο οικισμό του Δισπηλιού. Οι δύο εφαρμογές είναι «Κάποτε στο Δισπηλιό» και «Έγκλημα στον Λιμναίο Οικισμό». ------------------------------------------------------Mixed reality applications are effectively used in many fields such as tourism, education, advertising, and entertainment. With location-based mixed reality (MR) experiences, one can gain knowledge by visiting places of educational interest through informative digital content that is activated and displayed on their mobile devices when they arrive at specific locations. The learner's location is continuously tracked via the mobile device's GPS sensor, and the game scenario can evolve to areas of historical, cultural and environmental interest. A MR experience can be made more exciting if combined with gamification and storytelling elements. Gamification can positively influence the educational process as it incorporates game mechanics and elements into learning activities. Storytelling is deeply embedded in human learning and communication. People can better mentally organize information when it is conveyed through a story. Any advance in technology that allows people to tell stories in new and potentially more compelling ways can have a profound impact on communication and learning. The Prehistoric Lakeside Settlement of Dispilio is a very important archaeological site, located at the southern end of Lake Orestiada, at a distance of 8 kilometers from the city of Kastoria. In the area there is a representation with huts made of straw and clay, resembling the prehistoric settlement, which consisted of huts on stilt platforms. The site has been subject to systematic archaeological research for several years, the excavation of which has brought to light thousands of findings from the Neolithic era, some of which are of particular importance. In this work, two site-based augmented reality (AR) applications were designed and created, utilizing gamification and storytelling to provide heritage knowledge about the prehistoric lake settlement of Dispilio. The two applications are "Once upon a time in Dispilio" and "Crime in the Lake Setttlement".en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσωνen_US
dc.subjectΨηφιακή αφήγησηen_US
dc.subjectΠαιχνιδοποίησηen_US
dc.subjectΜικτή πραγματικότηταen_US
dc.subjectΕπαυξημένη πραγματικότηταen_US
dc.subjectΠολιτιστική κληρονομιάen_US
dc.subjectΠροϊστορικός λιμναίος οικισμόςen_US
dc.titleΔημιουργία εφαρμογών μικτής πραγματικότητας με βάση την τοποθεσία για τον προϊστορικό λιμναίο οικισμό Δισπηλιούen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record