Ανάπτυξη δισδιάστατου εκπαιδευτικού βιντεοπαιχνιδιού για παιδιά με τη χρήση Unity, για συσκευές Android
Abstract
Η αγορά του mobile gaming αποτελεί έναν ταχέως αναπτυσσόμενο και επικερδή κλάδο, που αποφέρει έσοδα δισεκατομμυρίων δολαρίων. Εμπεριέχει περισσότερες από έξι εκατομμύρια εφαρμογές, ενώ οι εκπαιδευτικές εφαρμογές που διατίθενται ξεπερνούν τις 500.000. Παρά ταύτα, ο αριθμός των εφαρμογών, που αντιπροσωπεύουν τις ανάγκες των παιδιών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, είναι περιορισμένος και δεδομένου ότι οι νέες τεχνολογίες λειτουργούν ως μέσο θεραπείας και μάθησης, για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, καθώς μέσω της διάδρασης του ελεγχόμενου περιβάλλοντος των ηλεκτρονικών μέσων, προάγεται η συναισθηματική, γλωσσική και κοινωνική τους ανάπτυξη, είναι πολύ σημαντικό, να σχεδιαστούν παιχνίδια και εφαρμογές, που θα αναδείξουν τις ικανότητές τους, επιδρώντας ταυτόχρονα θετικά στη συμπεριφορά τους.
Στα πλαίσια αυτά, σχεδιάστηκε το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Ακούω και μαθαίνω», το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη και τη βελτίωση της λεκτικής επικοινωνίας των παιδιών με αυτισμό. Ειδικότερα, η εφαρμογή αυτή εκμάθησης λεξιλογίου περιλαμβάνει επτά κατηγορίες: ζώα, φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, σχήματα, σχολικά αντικείμενα και έπιπλα, ενώ εμπεριέχει επίσης 35 συνολικά λέξεις, που συνοδεύονται από την οπτική τους αναπαράσταση. Ο χρήστης μπορεί συνεπώς να διαβάσει την εκάστοτε λέξη και να δει την σχετική εικόνα, ενώ πατώντας το κουμπί «play», ακούει ένα ηχητικό clip με τη λεκτική εκφορά κάθε λέξης. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε μέσω της Unity Game Engine, έχει απλό χειρισμό και είναι φιλική προς το χρήστη, ώστε να διευκολυνθεί η αυτόνομη χρήση της και να κινητοποιείται το ενδιαφέρον των παιδιών και το κίνητρό τους για μάθηση.
Όσον αφορά την αξιολόγηση της εφαρμογής, η πρακτική εφαρμογή της πραγματοποιήθηκε σε έξι παιδιά (τρία αγόρια και τρία κορίτσια, ηλικίας από 11 έως 14 ετών) σε ατομική συνεδρία, στο Κέντρο Ημέρας για Παιδιά, Εφήβους και Νεαρούς Ενήλικες με Διαταραχή στο Φάσμα του Αυτισμού, στον Νομό Καστοριάς. Τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης, ήταν πολύ ενθαρρυντικά, καθώς όλα τα παιδιά κατάφεραν να επαναλάβουν κάποιες λέξεις και με εξαίρεση ένα παιδί, που αντιμετώπιζε δυσκολία με τη συγκέντρωσή του, όλα τα παιδιά κατέδειξαν υψηλό ενδιαφέρον για το παιχνίδι. Σε ότι αφορά την πλοήγηση, η εφαρμογή ήταν εύχρηστη και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτόνομα επίσης από πέντε παιδιά.
Συμπληρωματικά, οι εκπαιδευτικοί του Κέντρου Ημέρας, αξιολόγησαν την εφαρμογή ως ένα χρήσιμο και βοηθητικό εργαλείο προς αξιοποίηση από τις επιστήμες της ειδικής αγωγής και της λογοθεραπείας, καθώς θα ήταν ωφέλιμη στη θεραπεία των διαταραχών επικοινωνίας, λόγου και ομιλίας και τέλος όλοι οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν πως θα αξιοποιούσαν το παιχνίδι «Ακούω και μαθαίνω», στις συνεδρίες τους. ----------------------------------------------- The mobile gaming market is a rapidly growing and profitable sector that generates billions of dollars in revenue. It encompasses over six million applications, with educational apps alone surpassing 500,000. However, the number of apps which represent the needs of children with neurodevelopmental disorders is limited. Considering that new technologies serve as a means of therapy and learning for children on the autism spectrum, promoting their emotional, linguistic, and social development, it is crucial to design games and apps that highlight their abilities while positively influencing their behavior.
In this context, the educational game "Listen and Learn" was designed, aiming to develop and improve the verbal communication skills of children with autism. Specifically, the vocabulary learning application includes seven categories: animals, fruits, vegetables, flowers, shapes, school objects, and furniture. Each category also features five words accompanied by their visual representation. Users can read the respective word, view the related image, and by pressing the "play" button, listen to an audio clip with the pronunciation of each word. The application was developed using Unity Game Engine, ensuring user-friendly and straightforward navigation to facilitate independent usage and stimulate children's interest and motivation for learning.
Regarding the evaluation of the app, a practical assessment was conducted with six children (three boys and three girls, aged 11 to 14 years) in individual sessions at the Day Center for Children, Adolescents, and Young Adults with Autism Spectrum Disorder in the Kastoria Prefecture. The results of this evaluation were highly encouraging, as all the children managed to repeat some words. With the exception of one child who faced difficulties with concentration, all participants displayed a high level of interest in the game. In terms of navigation, the application was found to be user-friendly, and five children were able to use it autonomously.
Additionally, the educational staff at the Day Center evaluated the application as a useful and supportive tool for special education and speech therapy, as it could be beneficial in the treatment of communication, speech, and language disorders. Finally, all the educators stated that they would utilize the "Listen and Learn" game in their sessions.