Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπουνόβας, Ιωάννης
dc.contributor.authorΚαμπούρη, Σοφία
dc.contributor.authorKampouri, Sofia
dc.date.accessioned2024-10-07T08:11:23Z
dc.date.available2024-10-07T08:11:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4965
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΣτην πολυπολιτισμική ελληνική κοινωνία το ζήτημα της εκπαίδευσης των Ρομά είναι πάντα ένα επίκαιρο ζήτημα. Τόσο σε ελληνικό όσο και σε ευρωπαϊκό πλαίσιο έχει υλοποιηθεί ένας σημαντικός αριθμός προγραμμάτων για την ένταξη των Ρομά μαθητών στο σχολείο. Η εκπαίδευση τους όμως, αποτελεί ένα δύσκολο έργο καθώς σημειώνονται συνεχώς υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας και μαθητικής διαρροής. Ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν να αναδειχθούν οι απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την σχολική πορεία των Ρομά μαθητών. Η εργασία αποτελείται από δυο μέρη : α) το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος της εκπαίδευσης των Ρομά μαθητών και β) το ερευνητικό μέρος στο οποίο παρουσιάζεται η ποιοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε η οποία αποτελεί μελέτη περίπτωσης και έλαβε χώρα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας, ένα σχολείο στο οποίο κάθε χρόνο φοιτούν μαθητές Ρομά μιας και στην συγκεκριμένη πόλη διαβιούν εδώ και αρκετά χρόνια κάτοικοι Ρομά. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου με το δείγμα της να αποτελείται από 15 εν ενεργεία εκπαιδευτικούς τόσο γενικής εκπαίδευσης όσο και εκπαιδευτικούς μαθημάτων ειδικοτήτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τα αίτια της σχολικής διαρροής, τις ιδέες των εκπαιδευτικών για την μείωση του φαινομένου καθώς και πρακτικές που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί για την εκπαίδευση των μαθητών Ρομά .______________________________________________________In the multicultural Greek society, the issue of Roma education is always a topical issue. A significant number of programs for the integration of Roma pupils in Schools have been implemented both in Greek and European contexts. However, the education process is a difficult task as there are consistently high rates of school failure and dropout. The purpose of this study was to highlight the views of primary school teachers regarding the school progress of Roma students. The paper consists of two parts: a) the theoretical framework regarding the education of Roma students, and b) the research part. The qualitative research that conducted is a case study and took place at the 2nd Primary School of Ptolemaida, a school where Roma students attend every year, as Roma residents have been living in the city for several years. The survey was conducted between January and February, with a sample of 15 active teachers of both general education and specialization courses. The results of the survey revealed the causes of school dropout, teachers’ ideas for reducing this phenomenon and the practices that teachers apply for the education of Roma students.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectμαθητές ρομάen_US
dc.subjectεκπαίδευση ρομά μαθητώνen_US
dc.subjectμαθητική διαρροήen_US
dc.subjectεκπαιδευτική ανισότηταen_US
dc.subjectRoma studentsen_US
dc.subjecteducation of Roma studentsen_US
dc.subjectstudent dropouten_US
dc.subjecteducational inequalityen_US
dc.titleΑπόψεις των εκπαιδευτικών για την σχολική πορεία των Ρομά μαθητώνen_US
dc.title.alternativeViews of teachers on the school process of Roma studentsen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record