Σχολική επίδοση και κοινωνική καταγωγή των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι απόψεις των γονέων.
Abstract
Η έρευνα που ακολουθεί αποτελεί πεδίο έρευνας σχετικά με τον βαθμό επίδρασης της
κοινωνικής καταγωγής των μαθητών στη σχολική επίδοση τους. Η σχολική επίδοση
των μαθητών πολλές φορές μπορεί να επηρεαστεί από το περιβάλλον στο οποίο
μεγαλώνουν, τις οικογενειακές σχέσεις, την διαθεσιμότητα πόρων για επιπλέον
εκπαιδευτικές ευκαιρίες, όπως φροντιστήρια, βιβλία, υπολογιστές κ.λπ.. Σκοπός της
έρευνας που παρατίθεται παρακάτω είναι να προβάλει τον βαθμό στον οποίο το
επάγγελμα και ο τόπος καταγωγής μπορεί να ευθύνονται για την καλή, μέτρια ή κακή
επίδοση των μαθητών. Στόχος της μελέτης είναι η ανάδειξη της συμβολής της
κοινωνίας, του σχολικού περιβάλλοντος, της οικογένειας και του σχολείου και του
ίδιου του μαθητή στη σχολική επίδοση και του επαγγέλματος και του τόπου διαμονής
στην επίδοση των μαθητών στη γλώσσα και στα μαθηματικά.
Στα πλαίσια της έρευνας αυτής ελήφθησαν στοιχεία από επιστημονικά άρθρα και
μελέτες της διεθνούς βιβλιογραφίας. Η λήψη αυτών των στοιχείων έγινε από
ψηφιακές μηχανές αναζήτησης όπως Google Scholar και Scopus. Επιπλέον, με τη
χρήση ερωτηματολογίου εξετάζεται ο βαθμός επίδρασης του επαγγέλματος και του
τόπου διαμονής στην σχολική επίδοση των μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(δείγμα) μέσα από την σκοπιά των γονιών τους.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την μελέτη αυτή αναδεικνύουν πως δεν
υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ του επαγγέλματος και του τόπου
διαμονής με τον βαθμό επίδοσης των παιδιών στη γλώσσα και στα μαθηματικά. Το
γενικό συμπέρασμα της μελέτης αυτής έγκειται στο ότι δεν παίζει κανένα σημαντικό
ρόλο το επάγγελμα του γονέα στη σχολική επίδοση των μαθητών. Αυτό προκύπτει
από το γεγονός ότι, οι περισσότεροι μαθητές των μικρών τάξεων πήραν Α στη
γλώσσα και στα μαθηματικά και των μεγαλύτερων τάξεων 10 και στα δύο μαθήματα,
ανεξάρτητα από το επάγγελμα των γονέων τους._______________________________________________________The research that follows is a field of research regarding the degree of influence of
students' social origin on their school performance. School performance of students
many times can be affected by the environment in which they grow up, family
relationships, availability of resources for extra educational opportunities such as
tutoring, books, computers, etc.. The purpose of the research listed below is to show
the the extent to which occupation and place of origin may account for students' good,
average, or poor performance. The aim of the study is to highlight the contribution of
society, the school environment, the family and the school and the student himself to
school performance and the profession and place of residence to the students'
performance in language and mathematics.
In the context of this research, data was obtained from scientific articles and studies in
the international literature. These data were retrieved from digital search engines such
as Google Scholar and Scopus. In addition, with the use of a questionnaire, the degree
of influence of profession and place of residence on the school performance of
Primary Education students (sample) is examined from the point of view of their
parents.
The results obtained from this study show that there is no statistically significant
correlation between profession and place of residence with children's level of
achievement in language and mathematics. The general conclusion of this study is
that the occupation of the parent does not play any important role in the school
performance of the students. This follows from the fact that most students in the
junior classes got A in language and maths and in the older classes 10 in both
subjects, regardless of their parents' occupation.