Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΛιάσκος, Παύλος
dc.contributor.authorLiaskos, Paul
dc.date.accessioned2024-10-08T06:48:03Z
dc.date.available2024-10-08T06:48:03Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4974
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΟι διευθυντές δύνανται να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη και στην βελτίωση της σχολικής μονάδας. Στο χώρο της εκπαίδευσης ο διευθυντής αποτελεί σημαντικό παράγοντα της ευημερίας, της επαγγελματικής ικανοποίησης και της καταπολέμησης του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτικών. Η σχολική ευημερία των εκπαιδευτικών είναι κεφαλαιώδους σημασίας τόσο για τους ίδιους όσο και για τους μαθητές τους. Η έννοια «επαγγελματική ευημερία» των εκπαιδευτικών αντιστοιχεί στην θετική αξιολόγηση ποικίλων όψεων, είτε εργασιακών είτε όχι, του επαγγέλματος ενός ατόμου. Γι' αυτό το λόγο καθοριστικό παράγοντα αποτελούν τα διαφορετικά στιλ ηγεσίας τα οποία προωθούν την επαγγελματική ευημερία των εκπαιδευτικών. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τον όρο επαγγελματική ευημερία των εκπαιδευτικών και τις διαστάσεις του, μιας και είναι θέμα στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή από το εκπαιδευτικό σύστημα. Γι' αυτό το λόγο κρίνεται απαραίτητη η μελέτη του θέματος σκοπεύοντας να διαλευκάνει τις πτυχές εκείνες που επηρεάζουν θετικά την επαγγελματική ευημερία των εκπαιδευτικών. Ως προς αυτό, η παρούσα εργασία αναλύει τα διαφορετικά στυλ ηγεσίας και τα χαρακτηριστικά των διευθυντών τα οποία επηρεάζουν την επαγγελματική ευημερία. Ακόμη κάνει αναφορά στην επιρροή που ασκούν και τα προσωπικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών καθώς και το σχολικό κλίμα. ___________________________________________________________Principals have a crucial role to play in the development and improvement of the school unit. In the field of education, the school principal is an important factor in the well-being and job satisfaction, combating professional stress of teachers. In the field of education, the shcool well-being of teachers is of paramount importance both for themselves and for their students. The concept of "job well-being" of teachers corresponds to the positive evaluation of various aspects, whether they work or not, of a person's profession. This is why different leadership styles that promote teachers' professional well-being are decisive. The purpose of this paper is to investigate the term job well-being of teachers and its dimensions, since it is a topic that has been given special attention by the educational system. For this reason, it is necessary to study the issue in order to clarify those aspects that positively affect the professional well-being of teachers. Regarding this, this paper analyzes the different leadership styles and characteristics of managers that affect professional well-being. The paper refers to the personal characteristics of teachers and the school climate as well, since they have a similar influence.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπαγγελματική ευημερίαen_US
dc.subjectσχολικός διευθυντήςen_US
dc.subjectεπαγγελματική ικανοποίησηen_US
dc.subjectεπαγγελματικό άγχοςen_US
dc.subjectδιαπροσωπικές σχέσειςen_US
dc.subjectjob well-beingen_US
dc.subjectschool principalen_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectjob stressen_US
dc.subjectinterpersonal relationsen_US
dc.titleΟ ρόλος της σχολικής ηγεσίας στην ενίσχυση της επαγγελματικής ευημερίας των εκπαιδευτικώνen_US
dc.title.alternativeThe role of school leadership in enhancing the professional well-being of teachersen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record