Διερεύνηση του βαθμού εθισμού φοιτητών/τριών στο διαδίκτυο
Abstract
Το διαδίκτυο παρέχει πολλές δυνατότητες στη σημερινή εποχή, ωστόσο η υπερβολική χρήση
του διαδικτύου μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά ζητημάτων, όπως εθισμό, ακαδημαϊκές
προκλήσεις και μειωμένες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Επομένως, η παρούσα πτυχιακή
εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση του βαθμού εθισμού των φοιτητών/τριών στο
διαδίκτυο, καθώς και παραγόντων που σχετίζονται με αυτό το φαινόμενο. Το δείγμα της
παρούσας έρευνας ήταν 151 φοιτητές/τριες, και η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω
ερωτηματολογίων ατομικής συμπλήρωσης αξιοποιώντας το "Internet Addiction Test". Τα
αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ένα σημαντικό ποσοστό των φοιτητών/τριων που
έλαβαν μέρος στην έρευνα έχουν μέτριο βαθμό εθισμού στο διαδίκτυο, με ορισμένους να
έχουν σοβαρό εθισμό. Ως προς το φύλο, βρέθηκε να σχετίζεται στατιστικώς σημαντικά με
τον εθισμό φοιτητών στο διαδίκτυο, με τις γυναίκες να εμφανίζουν χαμηλότερα επίπεδα
εθισμού από τους άνδρες. Από την άλλη πλευρά, στην παρούσα έρευνα η ηλικία των
φοιτητών/τριών δεν βρέθηκε να σχετίζεται στατιστικώς σημαντικά με τον εθισμό στο
διαδίκτυο. Τέλος, η εργασία προσφέρει προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση του ζητήματος________________________________________________________The internet provides many possibilities in this day and age, however excessive use of the
internet can lead to a number of issues such as addiction, academic challenges and reduced
social interactions. Therefore, this thesis focuses on investigating the degree of internet
addiction of students, as well as factors related to this phenomenon. The sample of the present
research was 151 students, and data collection was done through self-completed
questionnaires utilizing the "Internet Addiction Test". The results of the survey showed that
a significant percentage of the students who took part in the survey have a moderate degree
of internet addiction, with some having a severe addiction. In terms of gender, it was found
to be statistically significantly related to students' internet addiction, with females showing
lower levels of addiction than males. On the other hand, in the present research the age of
students was not found to be statistically significantly related to internet addiction. Finally,
the paper offers suggestions for further investigation of the issue.