Show simple item record

dc.contributor.advisorΤαμουτσέλης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΜανιάτη, Δήμητρα
dc.contributor.authorManiati, Dimitra
dc.date.accessioned2024-10-09T09:23:33Z
dc.date.available2024-10-09T09:23:33Z
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4986
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση και καταγραφή των δημιουργικών φάσεων κατασκευών. Στο πρώτο Κεφάλαιο γίνεται μία εισαγωγή στο υπό πραγμάτευση θέμα, αναλύεται το Πως το ανακυκλώσιμο υλικό μπορεί να αποτελέσει μέσο έκφρασης και καλλιτεχνικής αξιοποίησης στο δημοτικό και δίνεται ο βασικός, οι γενικοί και οι ειδικότεροι στόχοι της εργασίας. Στη συνέχεια, αναφέρεται το Τι είναι ανακύκλωση, τους λόγους που την επιβάλλουν, αναλύεται η διαδικασία της ανακύκλωσης – κύκλος και τα ανακυκλώσιμα υλικά διεξοδικά. Παρακάτω, περιγράφονται τα καλλιτεχνικά κινήματα που αναπτύχθηκαν με την χρήση των ανακυκλώσιμων υλικών με παραδείγματα και αναφέρονται δέκα (10) από τους πιο διάσημους καλλιτέχνες που αναδείχθηκαν με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών. Έπειτα, η εργασία εξειδικεύεται στην ανακύκλωση βιομηχανικών υλικών στην εκπαίδευση, όπου γίνεται μία εισαγωγή στο θέμα, αναφέρονται τα κατάλληλα υλικά που μπορούν να ανακυκλώσουν οι μαθητές μεταμορφώνοντάς τα, σε εκπαιδευτικά εργαλεία και εξηγείται για ποιον λόγο πρέπει να γίνεται αυτή η μεταποίηση των υλικών. Στο δεύτερο Κεφάλαιο περιγράφονται τα υλικά και τα στάδια κάποιων προτεινόμενων κατασκευών – διδακτικών προτάσεων μου, στα πλαίσια των μαθημάτων μαθήματα «Τέχνες και χειροτεχνίες», «Κατασκευή και μεταποίηση υλικών», «Διδακτική των Εικαστικών» και «Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού», υπό την επίβλεψη του Κου Ταμουτσέλη Νικόλαου, ΕΔΙΠ της «Διδακτικής των Εικαστικών Τεχνών και των Μαθημάτων Τέχνης στα «Εικαστικά Εργαστήρια» και προτείνονται τρόποι παιδαγωγικής αξιοποίησής τους. Οι προτάσεις είναι δημιουργίες και έχουν κατασκευαστεί κυρίως από ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία έχουν χαμηλό κόστος με πολύ χαμηλή επικινδυνότητα και είναι κατάλληλες σε μία με δύο διδακτικές ώρες του Αναλυτικού σχολικού προγράμματος για τη διδασκαλία τους. Στο τρίτο Κεφάλαιο υπάρχουν παραδείγματα εφαρμογής αντίστοιχων προτάσεων στα πλαίσια της Πρακτική Άσκησή μου στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας. Στο τέταρτο Κεφάλαιο γίνεται εξαγωγή των συμπερασμάτων που αποκόμισα κατά τη διάρκεια συγγραφής της εργασίας και στο πέμπτο Κεφάλαιο υπάρχουν φωτογραφίες από τα στάδια των κατασκευών και παράρτημα με τους επαίνους που σημείωσαν τα προγράμματα που εφαρμόστηκαν καθώς και φωτογραφίες από τη διαδικασία διεξαγωγής τους. Τέλος, στο έκτο Κεφάλαιο βρίσκεται η βιβλιογραφία της εργασίας.__________________________________________________________The present paper is a literature review and documentation of the creative phases of construction. The first chapter introduces the topic under study, analyses how recyclable material can be a means of expression and artistic utilization in the primary school and gives the main, general and specific objectives of the work. Then, it is mentioned about what is recycling, the reasons for it, the process of recycling - cycle and the recyclable materials are analyzed in detail. Below, the artistic movements that developed using recyclable materials are described with examples and 10 of the most famous artists who emerged using recyclable materials are mentioned. Afterwards, the work on the recycling of industrial materials in education is explained, where an introduction to the topic is given, the suitable materials that can be recycled by students by transforming them into educational tools is mentioned and it is explained why this transformation of materials should be done. The second chapter describes the materials and the stages of some constructions - teaching suggestions that I created in the context of the courses 'Arts and crafts', 'Construction and transformation of materials', "Teaching of Visual Arts" and "Production of educational material", under the supervision of Mr. Tamoutselis Nikolaos, H.E.D. of "Teaching of Visual Arts and Art Courses in Visual Arts Laboratories" and suggest ways of their pedagogical use. The proposals are made from recyclable materials, have low cost and extremely minimal risk and correspond to one to two teaching hours of the Analytical School Curriculum for their teaching. In the third chapter there are examples of the implementation of some proposals in the context of my PA in the Public Central Library of Pyrgos and in the 3rd Primary School of Florina. In the fourth chapter, the conclusions that I reached during the writing of the thesis are carried out and in the fifth chapter there are photos of the stages of the constructions and an appendix with the praises of the programs that were implemented and photos of the process of their implementation. Finally, Chapter Six contains the bibliography of the thesis.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπαναχρησιμοποίησηen_US
dc.subjectδημιουργική ανακύκλωσηen_US
dc.subjectμεταποίηση υλικώνen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectπαιδαγωγική αξιοποίησηen_US
dc.subjectreuseen_US
dc.subjectcreative recyclingen_US
dc.subjectmaterials processingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpedagogical useen_US
dc.titleΑνακυκλώσιμα υλικά στην εκπαίδευση, η χρήση και η παιδαγωγική αξιοποίησή τουςen_US
dc.title.alternativeRecycled materials in Education, their use and pedagogical utilizationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record