Η εκπαίδευση στην εποχή του ChatGPT
Abstract
Βασικό αντικείμενο της εργασίας ήταν αρχικά η βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικά με την εφαρμογή του εργαλείου ChatGPT στην εκπαίδευση, από όπου αρχικά διαπιστώθηκε ότι τα οφέλη τόσο για τους εκπαιδευόμενους όσο και για τους εκπαιδευτικούς είναι σημαντικά, επιτυγχάνοντας ανάπτυξη των δεξιοτήτων, εξατομίκευση της μάθησης, αλλά και δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού με αποδοτικό τρόπο. Ωστόσο, υπάρχουν και οι προβληματισμοί σχετικά με την αξιοπιστία των πληροφοριών που παρέχονται, μια πρόκληση που θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με την διασταύρωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού, αλλά και με την μελλοντική βελτίωση της λειτουργικότητας του ίδιου του μοντέλου. Το πιο σημαντικό τμήμα ωστόσο της εργασίας, ήταν το πειραματικό μέρος το οποίο ακολούθησε και αφορούσε την εφαρμογή πραγματικών σεναρίων χρήσης όσο αφορά τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού σε συγκεκριμένη ενότητα του μαθήματος των Αλγορίθμων Υπολογιστών (τους αλγορίθμους ταξινόμησης). Από τη πειραματική αυτή διαδικασία διαπιστώθηκε ότι το εργαλείο ChatGPT διαθέτει πολύ σημαντικές δυνατότητες όσον αφορά τη δημιουργία στοχευμένου εκπαιδευτικού υλικού ανάλογα με το εκπαιδευτικό υπόβαθρό του μαθητή. Επιπλέον μπορούν να δημιουργηθούν διαγωνίσματα πολλαπλών τύπων, ανάλογα με τις ανάγκες του εκπαιδευτικού, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να διορθωθούν αποτελεσματικά από το ίδιο το εργαλείο, εξοικονομώντας χρόνο στον εκπαιδευτικό. Με άλλα λόγια, διαπιστώθηκε μια πλήρης ανταπόκριση του εργαλείου στα ζητούμενα της πειραματικής διαδικασίας, και πιο αναλυτικά στοιχεία παρατίθενται στο αντίστοιχο κεφάλαιο.---------------------------------------- The main object of this thesis was initially the literature review on the application of the ChatGPT tool in education, from which it was initially found that the benefits for both learners and teachers are significant, achieving skills development, individualization of learning, and the creation of educational material in an efficient way. However, there are also concerns about the reliability of the information provided, a challenge that should be addressed by cross-checking the educational material provided, but also by improving the functionality of the model itself in the future. The most important part of the work, however, was the experimental part which followed and concerned the application of real use scenarios regarding the creation of educational material in a specific section of the course of computer algorithms (the classification algorithms). From this experimental procedure it was found that the ChatGPT tool has very significant potential in terms of creating targeted educational material depending on the educational background of the student. In addition, multi-type tests can be created, depending on the needs of the teacher, which can then be effectively corrected by the tool itself, saving the teacher time. In other words, a complete response of the tool to the demands of the experimental process was found, and more detailed data is provided in the corresponding chapter.