Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζώτζης Βασίλειος
dc.contributor.authorΤραούδα, Μαρία
dc.date.accessioned2024-10-22T10:35:59Z
dc.date.available2024-10-22T10:35:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5014
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τα πολιτικά στοιχεία και το πώς αυτά αναδεικνύονται μέσα από σκηνές, γεγονότα και περιστατικά της καθημερινότητας που υπάρχουν σε ταινίες με τον Θανάση Βέγγο. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, πραγματοποιείται ανάλυση δύο εκ των ταινιών του που παράγονται η πρώτη το 1962 και η δεύτερη το 1980. Η μελέτη εξετάζει επίσης το ευρύτερο πλαίσιο μέσα στο οποίο δημιουργήθηκαν αυτές οι ταινίες. Συνδέοντας τις ταινίες με το ιστορικό και κοινωνικό τους υπόβαθρο, η έρευνα εντοπίζει κινηματογραφικές αναφορές που μπορούν να ερμηνευθούν ως πολιτικός σχολιασμός και κριτική της σύγχρονης ιστορικής περιόδου. Η εστίαση γίνεται ιδιαίτερα στον βαθμό στον οποίο το εκάστοτε πολιτικό σχόλιο στοχεύει την περίοδο της Κατοχής και της Αντίστασης και τον αντίκτυπό της μεταπολίτευσης και της εισόδου της χώρας στην ΕΟΚ στους ανθρώπους εκείνης της εποχής. Επιπλέον, η μελέτη επιδιώκει να αποκαλύψει τις αφηγηματικές τεχνικές και τους κώδικες που χρησιμοποιούσαν οι ηθοποιοί για να περάσουν με έμμεσο τρόπο τα μηνύματά τους στο κοινό. Ένα επαναλαμβανόμενο στοιχείο σε αυτές τις ταινίες είναι ο χαρακτήρας του «Θανάση», που λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για τους θεατές και καθιερώνεται ως τέτοιος από την αρχή της κάθε ταινίας. Η εξέταση επικεντρώνεται στην ανισότητα μεταξύ της κουλτούρας που επικρατούσε εκείνη την εποχή και της απεικόνισης της λαϊκής κουλτούρας μέσα από τον χαρακτήρα «Θανάση». Τελικά, η πολιτική ιδεολογία και το μήνυμα που μεταδίδει ο «Θανάσης» συνδέονται με την πολιτική σφαίρα της Αριστεράς και τις μακροχρόνιες παραδόσεις της δημοκρατίας. --------------------------------------------- The purpose of this thesis is to investigate the political elements and how they emerge through scenes, events and incidents of everyday life that exist in movies with Thanasis Veggos. To achieve this goal, an analysis is carried out of two of his films, the first produced in 1962 and the second in 1980. The study also examines the wider context in which these films were created. By connecting the films to their historical and social background, the research identifies cinematic references that can be interpreted as political commentary and criticism of the modern historical period. The focus is particularly on the extent to which each political commentary targets the period of Occupation and Resistance and the impact of postcolonialism and the country's entry into the EEC on the people of that time. In addition, the study seeks to reveal the narrative techniques and codes used by the actors to indirectly convey their messages to the audience. A recurring element in these films is the character of "Thanasis", who acts as a reference point for the viewers and is established as such from the beginning of each film. The examination focuses on the disparity between the culture prevailing at the time and the depiction of popular culture through the character "Thanasis". Ultimately, the political ideology and message conveyed by "Thanasis" are linked to the political sphere of the Left and the long traditions of democracy.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσωνen_US
dc.subjectΚωμωδίαen_US
dc.subjectΙδεολογίαen_US
dc.subjectΚοινωνικές αναπαραστάσειςen_US
dc.subjectΛαϊκή κουλτούραen_US
dc.subjectΚινηματογράφοςen_US
dc.titleΙδεολογία στην καθημερινή ζωή – κινηματογραφικές αναπαραστάσεις του Θανάση Βέγγουen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record