Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσακιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorΑντωνοπούλου, Κλεοφίλη
dc.contributor.authorAntonopoulou, Kleofili
dc.date.accessioned2024-11-12T08:35:11Z
dc.date.available2024-11-12T08:35:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5059
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΟ θεσμός του σχολικού συμβούλου θεωρείται ότι αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης, ενώ διακρίνεται για την ηγετική θέση του σε αυτήν. Η προσφορά του θεσμού αυτού είναι σημαντική για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη με την εκπαιδευτική διαδικασία όπως είναι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, τα στελέχη της διοίκησης και οι γονείς. Αν και κατά το παρελθόν ο θεσμός του σχολικού συμβούλου είχε δεχτεί αρκετή κριτική, εφόσον αντιμετωπίζονταν ως επόπτης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, πλέον αποτελεί αναγκαιότητα για την εκπαίδευση. Θα μπορούσε να αναφερθεί ότι ο σχολικός σύμβουλος αποτελεί ένα άτομο με άρτια εκπαίδευση ο οποίος έχει τη δυνατότητα προσδιορισμού των στόχων της εκπαίδευσης, αξιολόγησης των μαθητών και του έργου των εκπαιδευτικών, υποστήριξης και καθοδήγησης. Στο πλαίσιο συγγραφής της παρούσας διπλωματικής εργασίας επιχειρήθηκε η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη συμβολή του ρόλου του σχολικού συμβούλου στην καθημερινότητα των σχολείων της Ελλάδας. Ο στόχος αυτής της εργασίας ήταν η καταγραφή των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών έναντι ενός σημαντικού θεσμού για τον οποίο δεν έχουν υπάρξει αρκετές έρευνες για την Ελλάδα. Η συνεισφορά αυτής της διπλωματικής εργασίας αφορούσε την κάλυψη του ερευνητικού κενού αλλά και της ανάδειξης του ρόλου του σχολικού συμβούλου. Τα αποτελέσματα αυτής της διπλωματικής εργασίας έδειξαν ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είχαν μία ουδέτερη στάση σχετικά με το ρόλο του σχολικού συμβούλου και τη δυνατότητα καθοδήγησης, αξιολόγησης ή υλοποίησης της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής που συνόδευαν αυτόν το θεσμό. Η ουδέτερη στάση των Ελλήνων εκπαιδευτικών παρατηρήθηκε ακόμη και για το σύστημα επιλογής του σχολικού συμβούλου. Τέλος, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί συμφώνησαν ότι ο σχολικός σύμβουλος έπρεπε να ήταν παρόν στη διαδικασία αξιολόγησης και ήταν θετικοί έναντι της συνεργασίας μαζί του._____________________________________________________________________________________________________________________________The institution of the school counselor is considered to be an integral part of education, while it is distinguished for its leadership position in it. The offer of this institution is important for all parties involved in the educational process, such as teachers, students, administrative staff and parents. Although in the past the institution of the school counselor had received a lot of criticism, since they were treated as a supervisor of the educational process, now it is a necessity for education. It could be mentioned that the school counselor is a well-educated person who has the ability to determine the goals of education, evaluate students and teachers' work, support and guide. In the context of writing this thesis, an attempt was made to investigate the opinions of Primary and Secondary Education teachers regarding the contribution of the role of the school counselor in the everyday life of schools in Greece. The aim of this work was to record the attitudes and perceptions of teachers towards an important institution for which there have not been enough researches for Greece. The contribution of this thesis concerned filling the research gap but also highlighting the role of the school counselor. The results of this thesis showed that Greek teachers had a neutral attitude regarding the role of the school counselor and the possibility of guiding, evaluating or implementing the official educational policy that accompanied this institution. The neutral attitude of Greek teachers was observed even for the selection system of the school counselor. Finally, the Greek teachers agreed that the school counselor should have been present in the evaluation process and were positive about working with him.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικόςen_US
dc.subjectκαθοδήγησηen_US
dc.subjectσύμβουλοςen_US
dc.subjectσχολικός σύμβουλοςen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectguidanceen_US
dc.subjectcounseloren_US
dc.subjectschool counseloren_US
dc.titleΟ ρόλος του σχολικού συμβούλου στην εκπαίδευση. Γνώσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίαςen_US
dc.title.alternativeThe role of the school counselor in education. Knowledge and perceptions of teachers in the Region of Western Macedoniaen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record