dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώθηκε στη μελέτη των ψηφιακών μηχανισμών υποστήριξης διευθυντών, στη μελέτη της κατάρτισής τους όταν αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης και στο πώς μέσω των μηχανισμών υποστήριξης αλλά και του ιστότοπου e-wall, μπορούν οι προϊστάμενοι σχολικών μονάδων να λάβουν όλα τα εφόδια που χρειάζονται τόσο μακροπρόθεσμα, όσο και στην καθημερινή εργασία τους στη σχολική μονάδα, για να φέρουν εις πέρας όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται. Οι ΤΠΕ όταν αξιοποιούνται στην εκπαιδευτική διοίκηση, έχουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως η αυξημένη πρόσβαση, η εξατομίκευση και η ενίσχυση της συνεργασίας. Εντούτοις, η χρήση των ΤΠΕ, απαιτεί επίσης την αντιμετώπιση μιας σειρά από προκλήσεις, όπως η καταπολέμηση του ψηφιακού χάσματος, η διαμόρφωση κατάλληλων εκπαιδευτικών πολιτικών και η ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων των διευθυντών («Σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση», χ.χ,). Η προσπάθεια, ήταν να καλυφθεί αυτό το κενό μέσω του ιστότοπου e-wall και να μελετηθεί κατά ποσό βοήθησε. Οι Διευθυντές από τη μεριά τους, πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση και την αναβάθμιση της σχολικής μονάδας, ώστε να διασφαλίζουν ότι οι μαθητές έχουν πρόσβαση στην κατάλληλη τεχνολογία και ότι οι εκπαιδευτικοί είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι στη χρήση της τεχνολογίας («Στήριξη της ΕΕ για την ψηφιοποίηση των σχολείων», 2023).
Οι ηγετικοί ρόλοι των διευθυντών έχουν αλλάξει στο σχολικό περιβάλλον, επειδή οι ψηφιακοί πολίτες και η κοινωνία γενικότερα έχουν αποκτήσει τεχνολογικό αλφαβητισμό. Αυτή η ποιοτική ερευνητική μελέτη, που μελέτησε τις απόψεις 8 διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αποκάλυψε ότι οι διευθυντές ανησυχούν ιδιαίτερα για την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και ότι οι ίδιοι πρέπει να εξοικειωθούν και να επιμορφωθούν επιπλέον, για να μπορούν να φέρουν εις πέρας τις εργασίες που τους ανατίθενται από τη διοίκηση αλλά και να είναι σε θέση να εξοικειώνουν τους νεότερους, προκειμένου να εφαρμόσουν καλύτερα και αποτελεσματικότερα τις νέες τεχνολογίες στο σχολείο. Για να αμβλύνουν την ανησυχία τους, οι διευθυντές πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης τους σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας (Μακρή & Βλαχόπουλος, 2015). Παρατηρήθηκε, επιπλέον ότι η επαγγελματική ανάπτυξη, κατάρτιση και επιμόρφωση στις τεχνολογικές δεξιότητες
των στελεχών, πρέπει να είναι διαθέσιμη και ευέλικτη με τους κατάλληλους οικονομικούς πόρους, ώστε οι διευθυντές να γίνουν οραματιστές ηγέτες και να ενσωματώσουν τις ΤΠΕ στο ψηφιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον (Γιαννακάκη, 2005).__________________________________________________________________________________________________________________________________The present thesis focused on studying the mechanisms supporting school principals, examining their training when assuming leadership positions, and how through both support mechanisms and the e-wall website, school unit leaders can acquire all the necessary tools both in the long term and in their daily work in the school unit to successfully carry out all required procedures. ICT, when utilized in educational administration, has several advantages such as increased access, personalization, and strengthening collaboration. However, the use of ICT also requires addressing a series of challenges, such as bridging the digital divide, shaping appropriate educational policies, and developing the necessary skills of school principals («Σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση», χ.χ,). The effort was to fill this gap through the e-wall website and study how much it helped. Principals, on their part, must be able to use new technologies to improve and upgrade the school unit, ensuring that students have access to appropriate technology and that educators are adequately trained in its use («Στήριξη της ΕΕ για την ψηφιοποίηση των σχολείων», 2023).
The leadership roles of principals have changed in the school environment because digital citizens and society at large have acquired technological literacy. This qualitative research study, which examined the views of 8 primary education school unit principals, revealed that principals are particularly concerned about the rapid advancement of technology and that they themselves must become familiar with and undergo additional training to accomplish the tasks assigned to them by the administration and to be able to familiarize younger generations, in order to better and more effectively implement new technologies in the school. To alleviate their concern, principals must change their mindset regarding the use of technology (Μακρή &
Βλαχόπουλος, 2015). Additionally, it was observed that professional development, training, and education in technological skills for staff must be available and flexible with appropriate financial resources, so that principals can become visionary leaders and integrate ICT into the digital educational environment (Γιαννακάκη, 2005). | en_US |