Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Βασιλική
dc.contributor.authorΘεοφανίδου, Ελένη
dc.contributor.authorTheofanidou, Eleni
dc.date.accessioned2024-11-12T09:04:43Z
dc.date.available2024-11-12T09:04:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5065
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ δυναμική έννοια του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών συνδέεται στενά με το κοινωνικό πλαίσιο και αποτελεί ένα πολύπλοκο θέμα. Στην παρούσα διπλωματική έρευνα διερευνώνται οι αντιλήψεις των δέκα εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης σχετικά με τις ιδιότητες επαγγελματισμού και τη συμβολή του διευθυντή-ηγέτη ιδιαίτερα ως προς την παρακίνηση για επαγγελματική ανάπτυξη. Εξετάζεται πώς ο ηγέτης μπορεί να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να επιδιώξουν συνεχή βελτίωση των δεξιοτήτων τους, να συμμετέχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα και να υιοθετούν καινοτόμες πρακτικές, ενισχύοντας έτσι την επαγγελματική τους εξέλιξη και τη συνολική ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το συγκεκριμένο δείγμα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών εργάζεται σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας. Όσον αφορά στο θεωρητικό μέρος της έρευνας περιλαμβάνει τον καθορισμό των εννοιών: επαγγέλματος, επαγγελματικής ταυτότητας, επαγγελματισμού του εκπαιδευτικού. Στη συνέχεια ακολουθούν, τα στάδια εξέλιξης του επαγγελματισμού, οι τύποι επαγγελματισμού. Επίσης, στο δεύτερο κεφάλαιο ορίζεται η συμβολή του διευθυντή στην σχολική κοινότητα μέσα από τα διαφορετικά στυλ ηγεσίας και αναλύεται διεξοδικά η προώθηση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών δια μέσου των ηγετικών τεχνικών. Στο ερευνητικό μέρος αναδεικνύονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών τόσο για τον επαγγελματισμό όσο και για το ρόλο της ηγεσίας στην ανάπτυξη του επαγγελματισμού. Για την διεξαγωγή της παρούσας εργασίας προτιμήθηκε η ποιοτική έρευνα όπου το ερευνητικό εργαλείο είναι οι συνεντεύξεις. Από την έκβαση των αποτελεσμάτων είναι φανερό ότι ο επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών συνδέεται στενά με την επαγγελματική ανάπτυξη τους, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της παρακολούθησης επιμορφωτικών σεμιναρίων, της δια βίου εκπαίδευσης, της συνεχόμενης αυτοαξιολόγησης, διασφαλίζοντας υψηλά πρότυπα ποιότητας στην εκπαίδευση. Παράλληλα, στη βελτίωση του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει η ηγεσία όπου ο διευθυντής μέσω της καθοδήγησης του, της οργάνωσης και παρακίνησης για συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα ενισχύει την επαγγελματική ευελιξία και ικανότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού του.________________________________________________________________________________________________________________________________The dynamic concept of teacher professionalism is closely linked to the social context and is a complex issue. This thesis research explores the perceptions of ten pre-school teachers on the qualities of professionalism and the contribution of the principal-leader particularly in terms of motivation for professional development. It examines how the leader can encourage teachers to seek continuous improvement of their skills, participate in training programmes and adopt innovative practices, thus enhancing their professional development and the overall quality of the educational process. The specific sample of participating teachers works in regions of Western Macedonia. Regarding the theoretical part of the research, it includes the definition of the concepts: profession, professional identity, professionalism of the teacher. Then follow, the stages of development of professionalism, types of professionalism. Also, the second chapter defines the contribution of the principal to the school community through the different leadership styles and analyses in detail the promotion of teachers' professional development through leadership techniques. The research part of the study highlights teachers' views on both professionalism and the role of leadership in the development of professionalism. Qualitative research was preferred to conduct this study where the research tool is interviews. From the outcome of the results it is evident that teachers' professionalism is closely related to their professional development, which is achieved through attending training seminars, lifelong learning, continuous self-evaluation, ensuring high quality standards in education. At the same time, leadership plays a catalytic role in improving the professionalism of teachers, where the manager, through his/her guidance, organization and motivation to participate in training programs, enhances the professional flexibility and competence of his/her teaching staff.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπαγγελματισμόςen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectηγεσίαen_US
dc.subjectεπαγγελματική ανάπτυξηen_US
dc.subjectποιότητα εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectprofessionalismen_US
dc.subjectearly childhood teachersen_US
dc.subjectleadershipen_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.subjectquality of educationen_US
dc.title«Οι ιδιότητες επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης και η συμβολή του διευθυντή-ηγέτη ως πρότυπο: Μια διερευνητική προσέγγιση του Νομού Φλώριναςen_US
dc.title.alternativePreschool education teachers’ professionalism qualities and the influence of the principal-leadership style as positive role modelen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record