Σχεδίαση, ανάπτυξη και εφαρμογή μαθηματικού παιχνιδιού για την ιστορία των δεκαδικών αριθμών στο δημοτικό
View/ Open
Date
2024-03Author
Πουαρίδου, Ελισσάβετ
Pouaridou, Elissavet
Metadata
Show full item recordAbstract
Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αναφέρεται στη σχεδίαση, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός παιχνιδιού με θέμα την ιστορία των δεκαδικών αριθμών, αξιοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch και έναν μικροελεγκτή Makey – Makey. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο τη διερεύνηση της προσφοράς ενός μαθηματικού παιχνιδιού με θέμα την ιστορία των δεκαδικών αριθμών και χαρακτηριστικά τόσο ηλεκτρονικού όσο και επιτραπέζιου, στη διασκέδαση και στον εμπλουτισμό των γνώσεων μαθητών/μαθητριών που αρχίζουν και αυτών που τελειώνουν την Ε’ Δημοτικού. Η εφαρμογή του απευθύνεται κυρίως στα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και αυτός είναι ένας από τους λόγους που επιλέχτηκε να παρουσιάζει χαρακτηριστικά και από τα δύο είδη παιχνιδιών. Εξάλλου, η σημασία κάθε μορφής παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει υποστηριχτεί πολλές φορές στη διάρκεια των ετών από παιδαγωγούς και ψυχολόγους. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε για τη συγγραφή της διπλωματικής εντοπίστηκε ένα κενό στη δημιουργία και εφαρμογή παιχνιδιών για την ιστορία των δεκαδικών αριθμών που συνδυάζουν και την ψηφιακή τεχνολογία. Έτσι, ο συνδυασμός ενός μέρους της Ιστορίας των Μαθηματικών με την Ψηφιακή Τεχνολογία που κυριαρχεί παντού στη σημερινή εποχή, κρίθηκε ενδιαφέρων. Τέλος, το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι τα παιδιά που συμμετείχαν αντέδρασαν θετικά στη συγκεκριμένη μορφή παιχνιδιού._______________________________________________________________________________________________________________________________This thesis refers to the design, development and implementation of a game on the history of decimal numbers, utilizing the Scratch programming environment and a Makey – Makey microcontroller. The present research aims to investigate the contribution of a mathematical game which theme is the history of decimal numbers, with both digital and board – game features, to the entertainment and enrichment of the knowledge of students starting and finishing the fifth grade. Its application is mainly aimed at children in older classes of primary school and this is one of the reasons why it was chosen to present features from both types of games. Besides, the importance of any form of game in the educational process has been supported many times over the years by educators and psychologists. Nevertheless, according to the literature review carried out for the writing of the thesis, a gap was identified in the making and implementation of games for the history of decimal numbers that combine digital technology. Thus, the combination of a part of the History of Mathematics with Digital Technology that dominates everywhere today was considered to be interesting. Finally, the main conclusion that emerged from the research is that the children who participated in, reacted positively to this particular form of game.