Επιχειρηματικό Σχέδιο για την ανάπτυξη και βιωσιμότητα ενός Εμπορικού Κέντρου (Shopping Centre/Mall) μέσω εφαρμογής για κινητά
Abstract
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, περιγράφεται ένα επιχειρηματικό σχέδιο για τη ανάπτυξη μιας εφαρμογής, που θα αφορά ένα εμπορικό κέντρο (Shopping Center / Mall). Το εμπορικό κέντρο δραστηριοποιείται στο χώρο του Real Estate, ενοικιάζοντας τους χώρους του κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις της λιανικής αγοράς. Η πρόθεση της εφαρμογής είναι να βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων για βιώσιμη ανάπτυξη του εμπορικού κέντρου, παρέχοντας ποιοτικές και αναβαθμισμένες εμπειρίες στους επισκέπτες του, έτσι ώστε αυτοί να καταναλώνουν περισσότερο στις φιλοξενούμενες επιχειρήσεις. Η εφαρμογή θα υποστηρίζει ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών (Loyalty Program) και θα υποστηρίζει υπηρεσίες Proximity Marketing. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μία ανάλυση της αγοράς των εμπορικών κέντρων. Παρουσιάζονται οι τάσεις των καταναλωτών στο τι θέλουν σήμερα από ένα εμπορικό κέντρο, καθώς και οι αλλαγές που έχουν δημιουργηθεί στο μείγμα των καταστημάτων στα εμπορικά κέντρα στην μετά Covid-19 εποχή. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια παρουσίαση των προγραμμάτων αφοσίωσης πελατών, το ποια είναι η εξέλιξή τους σήμερα και πιο είναι το τοπίο των Loyalty προγραμμάτων στην Ελλάδα. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το Proximity Marketing, οι χρήσεις και οι τεχνολογίες που υποστηρίζει, καθώς και τα οφέλη του. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται περιγραφή της εφαρμογής, το τι ενέργειες κάνει ο χρήστης πριν και μετά την αγορά των προϊόντων. Παρουσιάζονται οι ανάγκες του καταναλωτή που εξυπηρετεί. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύεται το επιχειρηματικό σχέδιο και ο ανταγωνισμός στον τομέα που δραστηριοποιείται το εμπορικό κέντρο, καθώς και εντοπίζονται οι τυχόν ευκαιρίες και κίνδυνοι που μπορεί να συναντήσει στην αγορά. Στο επόμενο κεφάλαιο αναλύονται τα οικονομικά δεδομένα και οι προβλέψεις για τα επόμενα πέντε χρόνια λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων, των εξόδων και των εκτιμώμενων εσόδων. Το οικονομικό σχέδιο δείχνει ότι, με μια σημαντική αρχική επένδυση, η εφαρμογή θα μπορέσει να φτάσει σε κερδοφορία μετά τον τρίτο χρόνο. -----------------------------
The thesis presents a business plan for developing an application for a shopping center (Shopping Center / Mall) that specializes in renting spaces primarily to retail businesses. The aim of the application is to enhance the sustainable development of the shopping center by providing upgraded experiences for visitors and encouraging them to spend more in the hosted businesses. The application will also feature a customer Loyalty Program and Proximity Marketing services. The market analysis for shopping centers, both globally and in Greece, consumer trends, and the impact of the changing mix of stores, in the post-Covid-19 era, are discussed in the second chapter. The third chapter delves into customer loyalty programs, their evolution, and the current landscape of loyalty programs in Greece. The fourth chapter focuses on Proximity Marketing, its uses, technologies, and benefits. The fifth chapter describes the application, including the user's actions before and after purchasing products, and the consumer needs it serves. The sixth chapter analyzes the business plan, competition in the market, potential opportunities and threats, and financial data and forecasts for the next five years. The financial plan includes elements such as sales, expenses, and expected revenues, and it is projected that the application will be able to generate profits by the third year due to the high initial capital requirement.