Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Τσιούμης Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΓιδιώτου, Χαρίκλεια
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Κυρίδης Αργύρης, Καλεράντε Ευαγγελία
dc.date.accessioned2017-03-30T07:02:32Z
dc.date.available2017-03-30T07:02:32Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.other720 ΓΙΔ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/515
dc.description.abstractΤα δικαιώματα του ανθρώπου δεν τύγχαναν πάντοτε του σεβασμού και της προστασίας που τους προσφέρει η σημερινή σύγχρονη κοινωνία. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη περιπτώσεις στις οποίες τα δικαιώματα του ανθρώπου παραβιάζονται, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία εξήντα χρόνια έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες από την παγκόσμια κοινότητα ώστε να διαδοθεί το μήνυμα της δημοκρατίας και της ισότητας. Πρωτεργάτες σε αυτή την προσπάθεια δε θα μπορούσαν να είναι άλλοι από τους εκπαιδευτικούς, στα χέρια των οποίων βρίσκονται οι μαθητικές ζωές των παιδιών για αρκετά χρόνια. Έτσι, η εκπαίδευση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τα πρώτα σχολικά έτη αποτελεί ένα ζήτημα που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής αλλά δυστυχώς δεν του έχει δοθεί η πρέπουσα σημασία από την πολιτεία, σε αρκετές χώρες του κόσμου, ακόμη και στην Ευρώπη. Αν και υπάρχουν αρκετές διεθνείς οργανώσεις οι οποίες με το έργο τους συμβάλλουν στη διάδοση του μηνύματος της ισότητας και της δημοκρατίας, η εκπαίδευση ξεκινά από την οικογένεια και συνεχίζει στο σχολείο. Για το λόγο αυτό και η συγκεκριμένη ερευνητική εργασία θα αναζητήσει τις απόψεις μιας μερίδας εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα εκπαίδευσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται αρχικά μια ιστορική αναδρομή της πορείας που έχουν καταγράψει τα ανθρώπινα δικαιώματα μέσα στο χρόνο και κυρίως το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα όπου πραγματοποιήθηκαν και τα σημαντικότερα βήματα. Στη συνέχεια παρουσιάζονται μερικά από τα σημαντικότερα ανθρώπινα δικαιώματα και γίνεται μια σύντομη αναφορά στις στάσεις των διεθνών οργανισμών πάνω στο θέμα. Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται αναφορά στο ρόλο του εκπαιδευτικού, στα καθήκοντα και τις αρχές που διέπουν το επάγγελμά του. Επιπροσθέτως, γίνεται αναφορά στην αξία του να εκπαιδεύονται τα παιδιά από μικρή ηλικία σε θέματα ισότητας και δημοκρατίας, στο ρόλο που έχει διαδραματίσει ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών αλλά αναφέρονται και κάποια παραδείγματα ή προτάσεις ευαισθητοποίησης των παιδιών. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Εκεί γίνεται η ποσοτικοποίηση των δεδομένων που εξήχθησαν και αναζητούνται ομοιότητες ή διαφορές με άλλες έρευνες. Η εργασία κλείνει με κάποια συνολικά συμπεράσματα. Human rights are not always respected and protected by modern society. However, there are still cases where human rights are violated, despite the fact that the past sixty years there have been considerable efforts by the global community to spread the message of democracy and equality. Pioneers in this effort could not be others than teachers, who guide student lives for years. Thus, human rights education is an issue from the earliest school years that needs special attention, but unfortunately has neglected by the state in many countries of the world, even in Europe. Although there are several international organizations which through their work contribute to the spread of equality and democracy, education starts from family and continues to school. For this reason, this research will seek teachers views on human rights education. In the first chapter, there is a historical background of the process that human rights have documented over time and especially during the second half of the 20th century when most important steps took place. Afterwards, some of the major human rights are mentioned and there is , also, a brief reference to the attitudes of international organizations towards human rights. The second chapter of the research refers to the role of teacher, his duties and his principles. In addition, reference is made to the importance of educating children from an early age on equality and democracy, to the role that United Nations Organization has played and there are some examples or suggestions of raising children. In the third and final part of the research we present the results. There is the quantification of the data extracted and there is also a comparison for similarities or differences with other studies. The paper ends with some overall conclusions.en_US
dc.format.extent66 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΑνθρώπινα δικαιώματαen_US
dc.subjectΕκπαίδευσηen_US
dc.subjectΔιεθνείς Οργανισμοίen_US
dc.subjectHuman rightsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectInternational Organizationsen_US
dc.titleΗ πρόσληψη των εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματαen_US
dc.title.alternativeThe views of teachers on education for human rightsen_US
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record