Πολυμέσα και Εκπαίδευση. Δημιουργία εκπαιδευτικού πολυμεσικού περιεχομένου για θέματα περιβάλλοντος με τη χρήση διανυσματικών γραφικών και animation
View/ Open
Date
2024-07Author
Νικολαΐδης, Νικόλαος
Nikolaidis, Nikolaos
Metadata
Show full item recordAbstract
Παλαιότερα, είχαμε εξοικειωθεί με τους όρους «εικόνα», «ήχος», «βίντεο», πλέον, με την
πληροφορία να παρουσιάζεται με ένα μεγάλο εύρος μέσων, πιο εύστοχη είναι η χρήση του όρου
«πολυμέσα». Η παρούσα εργασία αναφέρεται στη χρήση πολυμέσων για τους σκοπούς της
εκπαίδευσης, τόσο από τη θεωρητική σκοπιά, όσο και μέσω της ανάπτυξης εφαρμογής,
παρουσιάζοντας τρία περιβαλλοντικά ζητήματα - τη ρύπανση του αέρα, τη μόλυνση της θάλασσας
και τη σπουδαιότητα της ανακύκλωσης - σύμφωνα με τις ανάγκες του μαθήματος Μελέτη
Περιβάλλοντος της Δ΄ τάξης.
Τα πολυμέσα είναι ένα εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού που με την κατάλληλη
χρήση, μπορεί να δημιουργήσει ένα πιο ελκυστικό και διαδραστικό περιβάλλον για τους μαθητές,
το οποίο θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν ακόμα και τις πιο πολύπλοκες έννοιες.
Τέλος, για τη δημιουργία του πολυμεσικού αυτού περιεχομένου χρησιμοποιήθηκαν έτοιμα
ή και επεξεργασμένα διανυσματικά γραφικά και κινούμενα σχέδια, καθώς και πληθώρα
ελεύθερων διαδικτυακών προγραμμάτων._________________________________________________________________________________________________________________________In the past, we were familiar with the terms "image", "sound", "video", today, in the era
where information is presented through a wide range of media, the use of the term "multimedia"
is more appropriate. This dissertation addresses the use of multimedia for educational purposes,
both from a theoretical perspective and through application development, presenting three
environmental issues - air pollution, marine pollution and the importance of recycling – according
to the needs of the 4th grade course, Environmental Studies.
Multimedia is a tool in the hands of the teacher that, if used properly, can create a more
attractive and interactive environment for students, which will help them to understand even the
most complex concepts.
Finally, for the creation of this multimedia content, ready-made or edited vector graphics
and animations were used, as well as a variety of free online programs.