dc.description.abstract | Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να ερευνήσει, να καταγράψει και να
παρουσιάσει τις διδακτικές εφαρμογές που περιλαμβάνονται στα διδακτικά εγχειρίδια
που χρησιμοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τη διδασκαλία της
ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Σε αυτό το πλαίσιο, αναλύονται δύο σειρές
διδακτικών βιβλίων με τα ονόματα "Μαργαρίτα" και "Πράγματα και Γράμματα," οι
οποίες δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του Προγράμματος "Παιδεία Ομογενών." Η
μελέτη εστιάζει στην διερεύνηση του διδακτικού υλικού και των διδακτικών
πρακτικών που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών και προορίζεται για τις
τάξεις του δημοτικού σχολείου. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, συλλέξαμε
πληροφορίες για την πρακτική εφαρμογή της διδασκαλίας αυτών των βιβλίων, κυρίως
σε μαθητές μικρών τάξεων.
Η ενασχόληση με το παρόν θέμα έχει δύο κύριους στόχους. Από τη μία,
επιδιώκει να προσφέρει μια συνολική περιγραφή και παρουσίαση σημαντικών
διδακτικών εγχειριδίων που χρησιμοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την
εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, καθώς και την διερεύνηση
των διδακτικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για να υλοποιηθούν
οι επιμέρους στόχοι αυτών των εκπαιδευτικών σειρών. Από την άλλη, ευελπιστεί να
αποτελέσει ένα επιμορφωτικό υλικό και έναν χρήσιμο οδηγό για τους εκπαιδευτικούς
που διδάσκουν την ελληνική σε μαθητές με άλλη μητρική γλώσσα, είτε μέσα στη
γενική τάξη είτε σε ειδικές σχολικές δομές για αλλόγλωσσους μαθητές._________________________________________________________________________________________________________________________________The purpose of this study is to investigate, record, and present the teaching
applications included in the textbooks used in primary education for teaching Greek
as a second or foreign language. In this context, two series of textbooks named
"Margarita" and "Pragmata kai Grammata," which were created within the framework
of the "Paideia Omogenon" program, are analyzed. The study focuses on analyzing
the teaching material aimed at children aged 6-12 and intended for primary school
classes. With the help of teachers, we gathered information on the practical
application of teaching these books.
Εngaging with this subject has two main objectives. On one hand, it aims to
provide a comprehensive description and presentation of significant teaching manuals
used in primary education for learning Greek as a second or foreign language, as well
as to investigate the teaching practices employed by educators to achieve the specific
goals of these educational series. On the other hand, it hopes to serve as educational
material and a useful guide for teachers who teach Greek to students with a different
mother tongue, either within the general classroom or in special school structures for
non-native speaking students. | en_US |