dc.description.abstract | Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτέλεσε η παιδαγωγική αξία της Παιδικής Λογοτεχνίας και η θέση της στο νηπιαγωγείο. Επίσης ο τρόπος παιδαγωγικής και διδακτικής αξιοποίησης του λογοτεχνικού λόγου στην προσχολική αγωγή και η ένταξη αισθητικά και παιδαγωγικά δικαιωμένων κειμένων σε αυτήν. Πολλές φορές κείμενα καταξιωμένα δεν είναι εύκολο να αξιοποιηθούν από το νηπιαγωγείο. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί Ο Μικρός Πρίγκιπας του Antoine de Saint Exupéry, που παρά το γεγονός ότι είναι ένα εξαιρετικό κείμενο, θεωρείται απαγορευτικό λόγω της μεγάλης του έκτασης και των σύνθετων νοημάτων που περιέχει. Μέσα από την παρούσα μελέτη επιχειρήθηκε η σημειωτική ανάλυση της νουβέλας, με σκοπό την αποδόμηση των μηχανισμών δόμησης νοήματος του κειμένου, ώστε να καταστεί δυνατή η διδακτική αξιοποίηση του έργου, με τρόπο «εκλαϊκευμένο» και προσαρμοσμένο στην προσχολική ηλικία. Προκειμένου να επιτευχθεί ο ερευνητικός σκοπός της μελέτης, επιχειρήθηκε αρχικά η προσέγγιση του εννοιολογικού πλαισίου της Παιδικής Λογοτεχνίας, μέσα από τον ορισμό της και την ειδολογική της κατάταξη. Παρουσιάστηκε η παιδαγωγική της αξία και η θέση της στο νηπιαγωγείο. Επίσης έγινε αναφορά στη νουβέλα Ο Μικρός Πρίγκιπας που αποτελεί το δείγμα της έρευνάς μας και στο συγγραφέα Antoine de Saint Exupéry. Για την ανάλυση του κειμένου χρησιμοποιήθηκε το μεθοδολογικό εργαλείο που στηρίζεται στη θεωρία της δομικής σημαντικής του Algridas Julien Greimas. Η νουβέλα αναλύθηκε ανά κεφάλαιο και συνολικά από όπου προέκυψαν οι ισοτοπίες των νοηματικών δομών του κειμένου, οι αρθρώσεις των οποίων οδήγησαν στα συμπεράσματα της έρευνάς μας και στο σχεδιασμό μιας σειράς δραστηριοτήτων, κατάλληλων για διδακτική αξιοποίηση του έργου στο νηπιαγωγείο. Purpose of this study is the educational value of children's literature and its place in kindergarten. Also the pedagogical and didactic exploitation of literary speech in preschool education and the integration of aesthetic and pedagogical vindicated texts in it. Many times some texts despite the fact that it is well established are not easy to be taught in preschoolers. One such example is Antoine's de Saint Exupéry The Little Prince wich despite the fact that it is an excellent text, it is considered prohibitive for kindergarten because of its large scale and complex meanings that it contains. Through this study, we attempted via the semiotic analysis of the novel, to the deconstruction of meaning building mechanisms of the text, in order to try to design a teaching plan, adapted to preschool age. To achieve the research purpose of the study, has been attempted an approach of the conceptual framework of Children's Literature, through the definition of the genre and rating. Also the pedagogical value of Children's Literature and its place in kindergarten. Reference has been also made on the novel The Little Prince and its writer. For the analysis of the text has been used a methodological tool, based on Greimas theory of the construction. The novel has been analyzed by chapter and in total from which have been emerged the isotopes of sign structures of the text, the joints of which have led to the findings of our research, usefull for planning a series of teaching activities based on The Little Prince, suitable for kindergarten. | en_US |