Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΑλέξης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorAlexis, Konstantinos
dc.date.accessioned2025-01-14T09:00:16Z
dc.date.available2025-01-14T09:00:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5234
dc.description.abstractΗ κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου αποτελούν δύο σοβαρά προβλήματα στις μέρες μας και επηρεάζουν όλες τις περιοχές του πλανήτη μας. Οι πάγοι λιώνουν, η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει και αυξάνονται όλο και περισσότερο τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως οι έντονες βροχοπτώσεις, οι καύσωνες και οι ξηρασίες. Όλα αυτά οφείλονται στην ανθρώπινη δραστηριότητα και θα μπορούσαν να προληφθούν. Η εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου πρέπει να ξεκινάει από τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης, γιατί οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να εξοικειώνονται από νωρίς και να ασχολούνται συστηματικά και σε μεγάλη χρονική διάρκεια με αυτά τα δύο ζητήματα. Στο πλαίσιο που προαναφέρθηκε η εργασία αυτή είναι μια βιβλιογραφική επισκόπηση της εκπαιδευτικής έρευνας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στα ελληνικά περιοδικά των Φυσικών Επιστημών και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στα αντίστοιχα συνεδρία. Επισκοπήθηκαν συνολικά 42 άρθρα, στα οποία παρουσιάζονται οι ιδέες και οι αντιλήψεις των μαθητών για τον καιρό και το κλίμα, την κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου, οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα ίδια θέματα, η διδασκαλία των εννοιών του καιρού και του κλίματος, της κλιματικής αλλαγής και του φαινομένου του θερμοκηπίου και το εκπαιδευτικό υλικό για τον καιρό και το κλίμα, την κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές συγχέουν τις έννοιες καιρός και κλίμα καθώς και τις έννοιες ρύπανση και μόλυνση. Ακόμα, οι γνώσεις των μελλοντικών δασκάλων και νηπιαγωγών για την κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου κυμαίνονται σε μέτρια έως χαμηλά επίπεδα. Επίσης, στις διδακτικές παρεμβάσεις που σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν, αρκετές από αυτές αξιολογήθηκαν και τα αποτελέσματα ήταν θετικά ως προς τις αντιλήψεις των μαθητών για τον καιρό και το κλίμα, την κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Τέλος, στην εργασία παρουσιάζονται οι περιορισμοί και οι προεκτάσεις της έρευνας καθώς και η χρησιμότητα της εργασίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο.__________________________________________________________________________________________________________________________Climate change and global warming are two serious problems nowadays and affect all regions of our planet. Ice is melting, sea level is rising and extreme weather events such as heavy rainfall, heat waves and droughts are growing more and more. All these are due to human activity and could be prevented. Education on climate change and the greenhouse effect should start from the early stages of education, because students need to be familiarized early and deal systematically and over a long period of time with these two issues. In the context mentioned above, this paper is a literature review of educational research on global warming and climate change in primary education in Greek journals of Science and Environmental Education and their respective conferences. A total of 42 articles were reviewed, which present students' ideas and perceptions about weather and climate, climate change and the greenhouse effect, teachers' views on the same topics, the teaching of the concepts of weather and climate, climate change and the greenhouse effect and educational materials on weather and climate, climate change and the greenhouse effect. The results show that students confuse the concepts of weather and climate as well as the concepts of pollution and contamination. Also, the knowledge of future teachers in service and kindergarten teachers for climate change and global warming is moderate to low level. Also, in the teaching interventions designed, implemented and some of them evaluated, the results were positive in terms of students' perceptions of weather and climate, climate change and the greenhouse effect. Finally, the paper presents the limitations and implications of research as well as the usefulness of the paper in the Greek educational context.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.titleΗ Κλιματική Αλλαγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Μια βιβλιογραφική διερεύνησηen_US
dc.title.alternativeClimate Change in Primary Education: A literature reviewen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record