Διαχείριση Εκδηλώσεων Πολιτισμού: Τα Μουσικά Φεστιβάλ στην Ελλάδα
View/ Open
Date
2024-06Author
Μπουτσιούλης, Κωνσταντίνος
Boutsioulis, Constantinos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η εργασία επικεντρώνεται στη διαχείριση και στην επικοινωνία των πολιτιστικών εκδηλώσεων
και πιο συγκεκριμένα στα μουσικά φεστιβάλ της Ελλάδας, αναλύοντας την εξέλιξη στο πέρασμα
του χρόνου, τις πρακτικές, και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διοργανωτές. Η ανάλυση
περιλαμβάνει τις στρατηγικές που εφαρμόζονται για την προώθηση και την επικοινωνία των
φεστιβάλ με έμφαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης εξετάζονται οι πρακτικές
διαχείρισης των μουσικών φεστιβάλ, οι οποίες συνδυάζουν στοιχεία από το τομέα της διοίκησης
επιχειρήσεων και της πολιτιστικής διαχείρισης. Στην εισαγωγή, παρουσιάζεται το θεωρητικό
πλαίσιο όπου αναλύονται οι αρχές της οργάνωσης και της διαχείρισης των μουσικών φεστιβάλ
αλλά και της στρατηγικής επικοινωνίας τονίζοντας την ανάγκη στοχοθέτησης μέσω του μοντέλου
S.M.A.R.T. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια ιστορική αναδρομή στα μουσικά φεστιβάλ της
Ελλάδας, καταγράφοντας παράλληλα την τρέχουσα κατάσταση στην πολιτιστική βιομηχανία. Η
μεθοδολογία της έρευνας περιλαμβάνει τον συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας στα
μέσα κοινωνικής δικτύωσης των φεστιβάλ ώστε να καταγραφεί και να κατηγοριοποιηθεί το
ψηφιακό αποτύπωμα αλλά και η ταυτότητα τους. Αναλύεται η επικοινωνιακή στρατηγική που
εφαρμόζουν, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ και των τακτικών
προώθησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα φεστιβάλ που εξετάζονται στην έρευνα είναι το
River Party, το Φεστιβάλ Βρύσης Τυρνάβου και το Ireon Music Festival ενώ πραγματοποιείται
σημειωτική ανάλυση σε λογότυπο και αφίσα, έρευνα στις δημοφιλείς αναρτήσεις, στην συχνότητα
αναρτήσεων και το περιεχόμενό τους. Η διαχείριση των φεστιβάλ αναλύεται με την μέθοδο
S.W.O.T. ενώ η επικοινωνία με τους εφτά παράγοντες μίγματος μάρκετινγκ (7 Ps). Επιπλέον
πραγματοποιήθηκε έρευνας στην αντιμετώπιση κρίσεων. Στα συμπεράσματα, η εργασία
επισημαίνει τη σημασία των μουσικών φεστιβάλ ως ειδικά γεγονότα που προσφέρουν μοναδικές
εμπειρίες στους επισκέπτες. Τονίζεται ότι η επιτυχής διοργάνωση απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό
και προσαρμογή στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Προτείνονται τρόποι βελτίωσης που θα
εκσυγχρονίσουν την επικοινωνία και την ταυτότητα των φεστιβάλ, καθώς και λύσεις για τη
βελτίωση της διαχείρισης τους.
_________________________________________________________________________________________________________________________The thesis focuses on the management and communication of cultural events and more specifically
on music festivals in Greece, analyzing the evolution over time, the practices, and the challenges
organizers face. The analysis includes the strategies applied for the promotion and communication
of festivals with a focus on social media. It also reviews the management practices of music
festivals, which combine elements from business and cultural management. In the introduction,
the theoretical framework is presented where the principles of organization and management of
music festivals and strategic communication are analyzed, emphasizing the need for targeting
through the S.M.A.R.T. model. Then, a historical review of music festivals in Greece is presented,
while describing the current situation in the cultural industry. The research methodology includes
quantitative and qualitative research on the festivals' social media to record and categorize their
digital footprint and identity. Their communication strategy is analyzed, including their digital
marketing tools and social media promotion tactics. The festivals investigated in the research are
River Party, Vrisi Tyrnavou Festival, and Ireon Music Festival while semiotic analysis is applied
to the logo and poster, research on popular posts, post frequency, and content. The management
of the festivals is analyzed with the S.W.O.T. method while the communication with the seven
mixed marketing elements (7 Ps). In addition, research on crisis management was conducted. In
conclusion, the thesis highlights the importance of music festivals as special events that offer
unique experiences to visitors. It is emphasized that a successful organization requires careful
planning and adaptation to ever-changing conditions. Ways of improvement are suggested to
modernize the communication and identity of festivals, as well as solutions to improve their
management